شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱
تأکید بر رابطه جدایی‌ناپذیر «ویرایش» و «نشر» در اثر جدید آذرنگ

چاپ نخست کتاب «آشنایی با ویراستاری و نشر» اثر عبدالحسین آذرنگ منتشر شد؛ این اثر بر رابطه ‌نزدیک و جدایی‌ناپذیر میان ویرایش و نشر تأکیده کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مخاطبان با مطالعه کتاب «آشنایی با ویراستاری و نشر» با بنیادهای نشر و ویرایش، انواع و کاربردهای ویرایش آشنا می‌شوند.
 
این اثر در دو بخش اصلی «ویرایش» و «ناشر» تنظیم شده است. در بخش نخست، مطالب «چرا آشنایی با ویرایش و نشر لازم است؟»، «پیدایش و تحول نشر و تأثیر آن بر ویرایش»، «واژه و تعریف ویرایش»، «نشانه‌های ویرایشی در ویرایش کاغذی و الکترونیکی»، «گونه‌های ویرایش و انواع ویراستاران»، «ویرایش تکوینی»، «ویرایش ساختاری»، «ویرایش محتوایی و ساختاری ـ محتوایی»، «ویرایش‌های زبانی، ادبی و اسلوبی»، «هشت گونه دیگر ویرایش» و «اصول و اخلاق در ویرایش» ارائه شده‌اند.
 
همچنین «رویکرد به نشر»، «نشرشناسی»، «هدف، ساختار و گستره در نشر»، «بنیادهای نشر»، «مراحل در نشر»، «انواع ناشران و کارکردهایشان»، «نشر الکترونیکی»، «دیگر پدیده‌های رایج و در راه نشر الکترونیکی» و «اقتصاد و توسعه نشر» عناوین موضوعات ارائه شده در بخش دوم این کتاب را تشکیل می‌دهند.
 
نخستین چاپ کتاب «آشنایی با ویراستاری و نشر» اثر عبدالحسین آذرنگ، با شمارگان هزار نسخه، در 272 صفحه، به بهای هفت هزار تومان از سوی انتشارات سمت راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط