دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
«عملیات مروارید» و «حمله به ناو آمریکایی» از استان بوشهر می‌آیند

«عملیات مروارید» و «حمله به ناو آمریکایی» عناوین کتاب‌هایی را تشکیل می‌دهند که به قلم نویسندگان بوشهری در دست نگارش‌اند. حوزه هنری استان بوشهر به‌زودی این آثار را راهی بازار نشر خواهد کرد./

سیدمحمد سیدزاده، رییس حوزه هنری استان بوشهر با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: حوزه هنری استان بوشهر امسال در عرصه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دو کتاب با عناوین «پرواز روی خاک»و «وری وقت جنگه» را به چاپ رسانده است.

وی توضیح داد: کتاب «پرواز روی خاک» خاطرات خلبان منوچهر شیرآقایی را دربردارد که توسط سیدقاسم یاحسینی گردآوری و تدوین شده است. همچنین کتاب «وری وقت جنگه» خاطرات اکبر کمالی، جانباز ۷۰ درصدی‌ از اهالی روستای دهقائد دشتستان است.

رییس حوزه هنری استان بوشهر درباره کتاب‌های «عملیات مروارید» و «حمله به ناو آمریکایی» گفت: این آثار، خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در نبردهای دریایی در آب‌های نیلگون خلیج فارس را دربرخواهند داشت. این آثار به ترتیب به قلم خانم عبدی‌زاده و حسین منصوری در دست نگارش‌اند.

سیدزاده در پاسخ به این سوال که «آیا حوزه هنری استان بوشهر در حوزه کتاب‌های انقلابی و دفاع مقدس برنامه ویژه‌ای در دستور کار دارد؟» گفت: حوزه هنری استان بوشهر در این زمینه دو طرح را پیش‌بینی و راه‌اندازی کرده است. آماده‌سازی کتاب «انقلاب اسلامی در بوشهر» یکی از این طرح‌ها به شمار می‌آید که تاکنون 60 درصد این اثر به نگارش درآمده است.

وی با اشاره به طرح دیگر حوزه هنری استان بوشهر در حوزه کتاب‌های انقلابی و دفاع مقدس گفت: تدوین و گردآوری کتاب «تاریخ انقلاب به روایت اسناد و مدارک موجود دوران قبل از پیروزی انقلاب و پس از پیروزی انقلاب» از دیگر آثاری به شمار می‌آید که در دستور کار حوزه هنری استان بوشهر قرار گرفته‌است. تعدادی از مبارزان انقلاب اسلامی استان بوشهر راویان این کتاب را تشکیل می‌دهند. 

رییس حوزه هنری استان بوشهر در پاسخ به این سوال که «آیا حوزه هنری استان بوشهر در زمینه تجهیز کتابخانه‌های عمومی و تخصصی استان بوشهر فعالیتی  انجام داده‌است یا در دست اقدام دارد؟» عنوان کرد: حوزه هنری با بررسی‌هایی که انجام داد، متوجه شد در حوزه تخصصی فرهنگ و هنر، کتابخانه‌ای وجود ندارد؛ به‌گونه‌ای که کمبود شدیدی در این بخش احساس می‌شد. بر این اساس کتابخانه تخصصی فرهنگ و هنر را راه‌اندازی کردیم. این کتابخانه تاکنون حدود 500 عنوان کتاب و بیش از یک هزار و 500 جلد کتاب را در خود جا داده‌است. امیدواریم بتوانیم این کتابخانه تخصصی را به‌زودی افتتاح کنیم.

سیدزاده ادامه داد: حوزه هنری استان بوشهر تاکنون کتاب‌های متعددی از تولیدات خود را با هدف تجهیز کتابخانه‌ها به کتابخانه های عمومی و تخصصی سراسر استان ارسال کرده‌است.

وی دراین باره ‌که «آیا حوزه هنری استان بوشهر تاکنون در زمینه کشف و پرورش و معرفی استعدادهای نویسندگان به‌ویژه نویسندگان حوزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعالیتی  انجام داده‌است؟» گفت: یکی از وظایف اصلی حوزه هنری استان بوشهر تولید آثار در حوزه انقلاب اسلامی و مطالعات پایداری (دفاع مقدس) است. در این راستا همواره می‌کوشد کارگاه‌های آموزشی متعددی با هدف کشف و پرورش استعدادهای نویسندگان این حوزه برگزار کند. خانم‌ها عبدی‌زاده و موسوی از علاقه‌مندانی‌اند که به تشویق حوزه هنری وارد عرصه نویسندگی شده‌اند.

رییس حوزه هنری استان بوشهر در پاسخ به این سوال که آیا حوزه هنری استان بوشهر امسال به برپایی فروشگاه یا نمایشگاه کتاب اقدام کرده است؟» گفت: حوزه هنری استان بوشهر امسال تاکنون به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و هفته بزرگداشت دفاع مقدس دو نمایشگاه و فروشگاه کتاب برگزار کرده و در حال حاضر نیز پی‌گیر برپایی فروشگاه و نمایشگاه دائمی کتاب به مناسبت ایام دهه فجر است.

سیدزاده در این باره  که «برای ارتقای سرانه مطالعه در کشور چه پیشنهادی به مسوولان فرهنگی کشور دارید؟» اظهار کرد: در حال حاضر، دسترسی آسان به کتاب مهم‌ترین اصل به شمار می‌آید. بنابراین، مسوولان فرهنگی کشور باید با هدف تحقق این اصل مهم شرایط مناسبی برای عرضه تولیدات و فروش آن‌ها فراهم کنند.

وی در پاسخ به این سوال که «تاکنون حوزه هنری استان بوشهر برای ایجاد انگیزه در نسل جوان برای مطالعه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چه اقداماتی انجام داده‌است؟» گفت: این حوزه همواره می‌کوشد با برگزاری نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور پیشکسوتان، رزمندگان و هنرمندان جوان، زمینه لازم برای ایجاد انگیزه در تولید آثار مربوط به تاریخ شفاهی و مطالعه آن‌ها گام بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط