چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
آغاز به کار جایزه کتاب مستند اتحادیه کتابفروشان آلمان

این جایزه برای اولین بار در ماه می سال 2019 توسط اتحادیه کتابفروشان آلمان از بهترین کتاب‌های مستند آلمانی زبان تقدیر کرده بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، در دومین دوره از برگزاری جایزه کتاب مستند کشور آلمان بیش از 240 کتاب از 152 ناشر از کشورهای آلمانی زبان شرکت کرده‌اند که قرار است نامزدهای نهایی آن در ماه ژوئن امسال اعلام شود. این جایزه برای اولین بار در ماه می سال 2019 توسط اتحادیه کتابفروشان آلمان از بهترین کتاب‌های مستند آلمانی زبان تقدیر کرده بود.
 
دومین دوره این جایزه در سال 2020 شروع شد ولی به خاطر شیوع ویروس کرونا با تاخیر در سال 2021 برگزار خواهد شد. 135 ناشر شرکت کننده از سه کشور آلمان، اتریش و سوئیس در این رقابت شرکت کرده‌اند. هر ناشر مجاز است حداکثر دو کتاب در این رقابت شرکت دهد که باید بین تاریخ مای می 2020 تا آوریل 2021 منتشر شده باشد.
 
طبق اعلام مسئولان اتحادیه کتابفروشان آلمان امسال هر کدام از نامزدهای نهایی 2500 یورو اعطا خواهد شد و نفر برتر نیز 25هزار یورو جایزه نقدی دریافت خواهد کرد. بانک دویچه آلمان مهم‌ترین حامی مالی این جایزه محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها