چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
مشارکت کاملا رایگان ناشران در نمایشگاه کتاب شارجه

حاکم شارجه در دهمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب شارجه همه ناشران شرکت‌کننده را از مالیات و سایر هزینه‌های شرکت در سی‌و نهمین دوره برگزاری این نمایشگاه معاف کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روزنامه الغد-سلطان بن محمد قاسمی، عضو شورای عالی و حاکم شارجه دستور داده تا به منظور حمایت از اهالی فرهنگ و صنعت نشر در شرایط بحرانی ناشی از همه‌گیری کوید-19،  همه ناشرانی‌ که در دوره جدید نمایشگاه بین‌المللی شارجه شرکت کرده‌اند از پرداخت مالیات، اجازه غرفه‌ها و سایر هزینه‌ها معاف شوند.

روزنامه الغد گزارش داده که این معافیت‌ها تا سقف 6 میلیون درهم برآورد شده که برای ناشران حمایت قابل‌توجه و پشتوانه مهمی برای ادامه کار و فعالیت‌هایشان محسوب می‌شود.

در این باره احمد بن ركاض العامري، رئیس هیئت کتاب شارجه اظهار کرد «حاکم شارجه با این اقدام پیام مهمی را به کل جهان رساند که سلامت و ثبات جوامع از خلال معافیت فرهنگی و قدرت مالی اهالی آن تامین می‌شود و با این حمایت نمایشگاه کتاب شارجه به اولین نمایشگاه بین‌المللی بدل خواهد شد که ناشران آن به طور کامل از پرداخت هزینه مشارکت در نمایشگاه معاف می‌شوند.»

گفتنی است که برای اولین بار در تاریخ نمایشگاه کتاب شارجه، 8 نشست و میز گرد با حضور نویسندگان و اهالی فرهنگ اماراتی با ادبا و نویسندگان اروپایی از کشورهای اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، روسیه به زبان‌های مختلف در حال برگزاری است.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه با حضور بیش از 1000 انتشاراتی از 73 کشور جهان و 60 شخصیت ادبی و فرهنگی از تاریخ 4 نوامبر در امارات افتتاح شده و تا 14 نوامبر در قالب ترکیبی از رویدادهای آنلاین و حضوری میزبان علاقه‌مندان به کتاب از سراسر جهان خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها