دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
چند خط درباره درباره غول انتشاراتی پنگوئن +تصاویر

پنگوئن به خاطر کیفیت بالا، صحافی ارزان قیمت و فروش بالا در فروشگاههای خیابانی، انقلابی در صنعت نشر ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تدلر، انتشارات پنگوئن برای اولین بار در سال 1935 توسط آلن لین و کریشنا منون در کشور انگلیس تاسیس شد ولی در حاضر دفاتر مرکزی ان انتشارات در کشور آمریکا واقع شده است.

انتشارات پنگوئن به خاطر کیفیت بالا، صحافی ارزان قیمت و فروش بالا در فروشگاههای خیابانی، انقلابی در صنعت نشر ایجاد کرد. این انتشارات در حاضر حاضر یکی از بزرگترین گروههای نشر در جهان محسوب می شود.

شعبات پنگوئن در تمامی کشورهای اروپایی، استرالیا، هند، آفریقای جنوبی دایر شده است. واگذاری شرکت انتشاراتی برکلی هاوس در سال 1965 به پسران پوتنام موجب گسترش بیش از پیش فعالیت این شرکت و گروه پنگوئن شد. با مرگ آلن لن در سال 1970 این مجموعه به مالکیت موسسه انتشاراتی پیرسون لانگ درآمد. در سال 1975 گروه پنگوئن با موسسه انتشاراتی وایکینگ آمریکا ادغام شد که گروه انتشاراتی پنگوئن را ایجاد کرد.

از زمانی که اولین نسخه از کتابهای چاپ شده در این انتشارات در بازار کتاب عرضه شد تا کنون پیشرفت های بسیاری در نوع چاپ کتابها می گذرد که تصاویر به ترتیب کتابهای چاپ شده از زمان تاسیس تا زمان حاضر را نشان می دهد:




















 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها