یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
80 درصد بازار فروش کتاب‌های دیجیتال در ژاپن در دستان کدام شرکت است؟

کمپانی آمریکایی «دیجیتال مانگا» مستقر در گاردنای کالیفرنیا بیش از 80 درصد بازار فروش کتاب‌های دیجیتال در ژاپن را در دستان خود دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بر اساس تحقیقات جدید کمپانی «دیجیتال مانگا»/ Digital Manga که کار اصلی آن انتشار کتاب‌های کمیک استریپ است، با 20 درصد رشد در فروش خود از توانست در سال مالی آوریل 2013 تا مارس 2014 بیش از 65 میلیارد ین / بیش از 558 میلیون دلار بفروشد که این رقم 80 درصد از کل فروش‌های کتاب دیجیتالی در ژاپن را در برمی‌گیرد.

در همین مدت کل ارزش بازار کتاب‌های دیجیتال در ژاپن 85 میلیارد ین / 730 میلیون دلار بوده است.

بر اساس پیش‌بینی انجام‌شده فروش سال مالی 2014 بیش از 105 میلیارد ین بوده است و تا سال 2017 رقم کل فروش 191 میلیارد ین خواهد شد و رمان‌های ادبی در فرمت دیجیتال نیز رشد خواهند داشت.

گفتنی است مانگا/漫画 کارکترهای کارتونی هستند که زیرشاخه کمیک استریپ توسط نشریات کارتونی است در ژاپن تولیدشده و مشتریان فراوانی دارند. کمیک استریپ ابتدا در امریکا رشد کرده و در جنگ جهانی وارد ژاپن شده و در این کشور بیشتر از امریکا مشتری پیدا کرد. اما اینک «دیجیتال مانگا» که صاحب آن هیکارو ساساهارا است، این کمپانی را در سال 1996 در کالیفرنیا تأسیس کرده و اینک بزرگ‌ترین تولیدات مانگا را بر عهده دارد.

امید کمپانی‌ها به بازار پررونق ژاپن با تولید محتوای دیجیتال همچنان ادامه دارد. هرچند اخیراً فروش کتاب‌های کلاسیک در فرمت دیجیتال نیز در این کشور رونق گرفته، ولی با توسعه نسخه دیجیتالی مانگا، کتاب‌های دیجیتالی در ژاپن همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و نسل جدید کاربران ژاپنی ترجیح می‌دهند به جای گرفتن نسخه چاپی در دست، با کتاب‌خوان دیجیتالی خود روی نمایشگرهای باکیفیت مانگای موردعلاقه خود را ببینند و بخوانند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها