سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
جشنواره ادبی «شهری در آسمان» در زنجان برگزار می‌شود

دبیر هنری جشنواره استانی «شهری در آسمان» با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های ادبی موجب پویایی جریان شعر و داستان انقلاب می‌شود، گفت: برگزاری جشنواره‌ای با موضوع وقایع انقلاب آن هم چهار دهه پس از این واقعه تاریخی، قطعا برای نسل جدید جذاب خواهد بود.

حسین خامه‌پرست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: جشنواره «شهری در آسمان» با هدف کشف استعدادهای برتر در حوزه شعر و داستان با موضوع انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.

دبیر هنری جشنواره استانی «شهری در آسمان» هدف از برگزاری این جشنواره را کشف استعدادهای برتر در حوزه شعر و داستان عنوان کرد و گفت: نویسندگان و خاطره‌نگاران با ثبت رویدادهای روزمره نقش بسزایی در حفظ روحیه زمانه در قالب‌های ادبی و هنری دارند که شاید در قالب‌های علمی و پژوهشی نگنجد.

خامه‌پرست با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌ای با موضوع وقایع انقلاب آن هم چهار دهه پس از این واقعه تاریخی قطعا برای نسل جدید جذاب خواهد بود، تصریح کرد: این جشنواره فرصتی فراهم می‌سازد که شاعران و نویسندگان دیدگاه خود را درباره وقایع بیان و ثبت کنند.

دبیر هنری جشنواره استانی «شهری در آسمان» با بیان اینکه یادآوری وقایع دوران انقلاب، در واقع یک تصویرسازی از آن دوران را ارائه خواهد کرد، گفت: برگزاری جشنواره «شهری در آسمان» یک رویدادی فرهنگی مورد استناد است که موضوعات مطرح شده در این جشنواره می‌تواند بازتاب دهنده نیازهای مورد توجه عموم مردم یا هنرمندان و ادبا باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های ادبی موجب پویایی جریان شعر و داستان انقلاب می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال از این جشنواره نیز مطلوب بوده و موجب خلق آثار خوبی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، جشنواره ادبی «شهری در آسمان» با هدف بهره‌مندی از آثار شاعران و داستان‌نویسان نخستین جشنواره استانی انقلاب اسلامی در آئینه شعر و داستان با عنوان «شهری در آسمان» برگزار می‌شود.

پرداختن به شخصیت‌های تأثیرگذار در شکل‌گیری جریان انقلاب اسلامی در زنجان، نقش زنان در شکل‌گیری انقلاب با توجه به نخستین راهپیمایی مستقل زنان در زنجان، وقایع مهم تاریخی انقلاب در استان از قبیل (اعتصاب کامیونداران، مسجد ولیعصر به عنوان پایگاه اصلی انقلابیون در تجمعات و محل تصمیم‌گیری در حوادث و رویدادهای مهم، بمباران مدرسه بینش در زنجان، پخش شب‌نامه‌ها هنگام حکومت نظامی و...) از محورهای این جشنواره است.

از دیگر محورهای این جشنواره خانواده و سبک زندگی، سیمای زن امروز با الگوپذیری از سیره و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)، حجاب و عفاف، فرزند خوب، مادر نمونه و همسر مهربان، زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و تأثیر حماسه حسینی در قیام مردم زنجان بر علیه رژیم طاغوت، وصیت‌نامه‌ها و یادگاری‌های شهدا، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و منطقه‌ای و جهانی، اتحاد ملی و انسجام اسلامی است.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره به پایان رسیده و داوری و اعلام برندگان نیز طی روزهای آتی و با تغییر شرایط کرونایی استان زنجان انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها