سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
طی ایام کرونا 13 کتابخانه عمومی در زنجان بازسازی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان گفت: طی ایام کرونا 13 کتابخانه در استان بازسازی شد و روند پیشرفت چند کتابخانه نیمه‌تمام نیز قابل توجه است.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: با توجه به تعطیل شدن فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، فعالیت‌ها نیز مجازی شده و با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط پیش آمده موجب افزایش ارتباطات مجازی و تنگ‌ترشدن حلقه ارتباط کتابداران و اعضای کتابخانه شده است، گفت: از سوی دیگر، ارزش کارکرد اجتماعی کتابخانه‌های عمومی به ‌عنوان باشگاه‌های اجتماعی که شاید پیش از این آنچنان به چشم نیامده بود، نزد مخاطبان برجسته‌ شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزاری نشست کتابخوان، تولید محتوا در فضای مجازی، برگزاری شب شعر، بارگزاری کتاب به صورت متنی، حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی را از برنامه‌های اجرا شده در ایام کرونا عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته سرانه مطالعه کاهش نیافته بلکه از ظرفیت فضای مجازی هم استفاده شده است.

وی ادامه داد: در کانال‌ها و گروه‌هایی که تشکیل شده، علاوه بر ارائه فایل PDF کتاب و بحث‌های ترویجی در رابطه با کتاب و کتابخوانی، قصه‌گویی، معرفی کتاب، آموزش‌های مختلف برای کودکان و آموزش‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی نیز انجام ‌می‌شود.

نیک‌بخش گفت: تعطیلی کتابخانه‌ها هیچ یک از فعالیت‌های این اداره‌کل را تعطیل نکرده و حتی در حوزه عمرانی نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است، همچنان که طی ایام کرونا 13 کتابخانه در بخش‌های مختلف بازسازی شده و روند پیشرفت چند کتابخانه نیمه‌تمام نیز قابل توجه است.

نیک‌بخش در ادامه از برگزاری مسابقه کتابخوانی در استان با محوریت کتاب «آزادی معنوی» در زنجان به مناسبت ماه مبارک رمضان و گرامیداشت مقام معلم خبر داد و افزود: این مسابقه با همکاری اداره کل بنیاد شهید استان در گستره ملی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مهلت شرکت در این مسابقه کتابخوانی تا پایان ماه رمضان است، اضافه کرد: به مناسبت چهل و دومین سالگرد شهادت شهید مطهری، به ۴۲ نفر از برندگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کتاب «آزادی معنوی» با نام «گفتارهای معنوی» برای نخستین بار در سال 1365 و مشتمل بر سیزده سخنرانی توسط ناشر در هشت فصل و سپس در چاپ نوزدهم با افزودن دو سخنرانی دیگر به فصل عبادت‌ و دعا منتشر شد.

کتاب گفتارهای معنوی پس از چند چاپ از سوی ناشر به «آزادی معنوی» تغییر نام داد و تاکنون بیش از 52 بار تجدید چاپ شده است. این کتاب در 272 صفحه توسط انتشارات صدرا به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها