جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
فروش نوروزی کتاب نسبتا رضایت‌بخش بود

محمد مستغنی تعطیلات نوروز 1400 برای کتاب‌فروشان را همراه با رضایت نسبی ارزیابی می‌کند و توجه به قابلیت‌های فضای مجازی در شرایط قرمز کرونایی تهران را برای فعالان این حوزه ضروری دانست.

محمد مستغنی، مدیر شهر کتاب فرشته در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره وضعیت فروش کتاب در تعطیلات نوروز بیان کرد: نوروز 1400 با وجود تداوم شیوع کرونا و احتمال تکرار تعطیلی‌ها، کتاب‌فروشی‌ها وضعیت متوسطی را سپری کردند البته این وضعیت به معنا برقراری شرایط پیش‌ از کرونا نیست اما گردش مشتری در کتاب‌فروشی‌ها دیده شد. وضعیت متوسط نوروز 1400 برای کتاب‌فروشان، یعنی باز بودن در کتاب‌فروشی و رضایت نسبی.
 
وی افزود: کتاب‌فروشی‌ها نوروز سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های طولانی‌مدت، دوام نیاوردند اما به‌نظر می‌‌رسد کتاب‌فروشانی که ناشر هم بودند توانستند در این عرصه باقی‌ بمانند. دشواری‌های سال گذشته موجب تعطیلی کتاب‌فروشی «ماجرا» در مجتمع الماس شد؛ چراکه کتاب‌فروشی‌ها واقع در مراکز تجاری آسیب‌پذیر‌تر هستند.   
 
مستغنی درباره سهم کتاب‌فروشان در گردش مالی و رضایت نسبی فعالیت واحد صنفی در تعطیلات نوروز 1400 گفت: بی‌تردید کتاب‌فروشان برای رسیدن به این رضایت نسبی سهم قابل‌توجهی دارند. جلب رضایت و اعتماد همچنین توجه به نیاز‌های مختلف مشتری از‌‌جمله دلایل رضایت نسبی برخی کتاب‌فروشان در13 روز تعطیلات نوروز است. تبدیل کتاب‌فروشی به سوپرمارکت فرهنگی در جلب رضایت مشتری بسیار موثر است؛ چراکه امروزه هدف مشتری از مراجعه به کتاب‌فروشی فقط، خرید کتاب نیست.
             
مدیر شهر کتاب فرشته وضعیت پیش‌روی کتاب‌فروشی‌ها با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونایی تهران بیان کرد: اگر ستاد مقابله با کرونا، تعطیلی واحد‌های صنفی را  مصوب کند درعمل باید به سمت فعالیت در فضای مجازی تمرکز کرد. این رویکرد از سال گذشته در صنف کتاب‌فروشان برای تداوم فعالیت آغاز شد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها