چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
طرح‌های فصلی مردم را به خرید کتاب در زمان‌های مشخص عادت داده است

مدیر «کتابسرای بشری» در ارومیه گفت: اجرای طرح‌های فصلی باعث شده مردم خرید خود را به زمان اجرای آنها موکول کنند و این باعث شده که در زمان‌هایی کتابفروشی‌ها، خلوت و در بازه‌هایی شلوغ باشند.

احمد محمدی، مسئول «کتابسرای بشری» ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: مردم در طرح‌های فصلی کتاب بیشتری می‌خرند و با شرایط موجود برگزاری چنین طرح‌هایی برای توزیع یارانه کتاب، جنب‌وجوش خاصی در کتابفروشی‌ها ایجاد کرده است و مردم نیز سعی می‌کنند از این تخفیف‌ها بهره ببرند و چنین تخفیف‌هایی به مخاطب این فرصت را می‌دهد که کتاب بیشتری را خریداری کنند.
 
وی با اشاره به اینکه همیشه استقبال مردم از طرح‌های فصلی فروش کتاب خوب است، گفت: حالا که بیماری کرونا در کشور وجود دارد و تعطیلات عید نیز پیش روست همچنان مخاطبان از طرح زمستانه کتاب استقبال خوبی می‌کنند.
 
این کتابفروش افزود: با توجه به اینکه در ایام کرونا مردم می‌توانند با ۲۵ درصد تخفیف کتاب خریداری کنند، این مشوق خوبی برای اهل کتاب و کتابخوانی است و با توجه به تنوع موضوعی و پراکندگی جغرافیایی این اقدام حرکت خوبی بوده است که در هر دوره استقبال خوبی از آن می‌شود.
 
محمدی با اشاره به اینکه میزان یارانه اختصاص یافته به کتابفروش‌ها بسیار کم است، گفت: من در عرض تقریبا 4 روز یارانه خود را تمام کرده‌ام و از آنجایی که کتاب اولویت چندمِ مردم است، چنین طرح‌هایی صرفا ایجاد ذهنیت برای مشتری می‌کند که در هر فصلی تخفیفی اعمال می‌شود و خرید خود را موکول به طرح می‌کند، که این باعث می‌شود زمان‌های دیگر کتابفروشی خلوت و در بازه‌هایی شلوغ باشد.

وی در عین حال تاکید کرد: برای کسانی که اهل مطالعه هستند، با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، طرح‌های فصلی کتاب فرصت بسیار خوبی است.
 
مسئول «کتابسرای بشری» ارومیه ادامه داد: سطح عمومی درآمد مردم در استان ما پایین‌ است و لذا اولین کالایی که از سبد خرید خانوار حذف می‌شود، کتاب است. هر چند بی‌توجهی به کتاب در بین اقشار مرفه نیز دیده می‌شود، اما اقشار کم‌درآمد علاقه‌ای به خواندن کتاب به دلیل گرانی آن ندارند.
 
محمدی همچنین با بیان اینکه باید بین کتابفروش و ناشر تفاوتی در زمینه اختصاص تخفیف‌ها باشد، گفت: تخفیفی که انتشاراتی‌ها بابت خرید کتاب به خریدار می‌دهند و فروش اینترنتی، کمر کتابفروشی را می‌شکند و ناشر باید بین کتابفروش و کتابخوان فرق قائل باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها