شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
سلفی احمد اکبرپور با قبله عالم!

احمد اکبرپور، نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان از پایان مرحله تصویرگری اثر تازه خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، احمد اکبرپور از جمله نویسندگان استان فارس به شمار می‌رود که که علیرغم محدودیت‌های کرونایی، فعالیت خود را کاهش نداده است و ضمن پرداختن به امر آموزش، از فرصت خانه‌نشینی هم بهره کافی را می‌برد و همچنان می‌نویسد.
 
او در گفت‌وگویی با خبرنگار ایبنا درباره آثار تازه خود می‌گوید: مجموعه طنز «عاشقانه‌های خُرَکی» (یا «به هیچ خری جز من فکر نکن») پس از پایان تصویرگری توسط انتشارات پرتقال منتشر می‌شود.
 
اکبرپور، ابراز امیدواری می‌کند که این مجموعه طنز تا نیمه اسفندماه امسال منتشر شود و به دست علاقه‌مندان ادبیات طنز کودک و نوجوان برسد.
 
این نویسنده همچنین درحال نگارش اثر دیگری است که پیرامون آن می‌گوید: این مجموعه یک جورهایی، هم شوخی با تاریخ است و هم آشنایی نوجوانان با تاریخ. تمامی اتفاقات و مکان‌ها در این اثر، در شیراز است و «پدرام»نامی از زمان معاصر که خیلی اهل کتاب است، می‌خواند که ناصرالدین شاه به شیراز آمده است. پدرام با داستان ناصرالدین‌شاه وارد تاریخ می‌شود و ادامه ماجرا از این دوره زمانی است.
 
وی نام احتمالی این کتاب را «سلفی با قبله عالم» عنوان می‌کند و می‌افزاید: در ادامه این مجموعه، کتاب «کریم تو پادشاه نیستی» دیگر داستانی است که در قالب تاریخ برای نوجوان ‌نوشته‌ام. شخصیت این اثر هم پدرام است که وارد دنیای کریم خان زند شده است. در توهمات پدرام این است که به دنبالش آمده‌اند و او را به ارگ کریم خان زند برده‌اند که آقامحمدخان قاجار هم زندانیِ آنجاست!
 
اکبرپور با بیان اینکه تمایل دارم برای بچه‌ها به شکل ادبی تاریخ را بیان کنم تا برایشان جذاب باشد؛ اما تاکید می‌کند: این آثار، رمان تاریخی نیست درحالی‌که از تاریخ استفاده زیادی شده است و نعل به نعل تابع تاریخ نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها