سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
شهرداری اصفهان از سال آینده «کلاس شهر» را به مدارس نصف جهان می‌برد

به گفته معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان، این سازمان با هدف تبیین 14 مفهوم، دغدغه و آموزه‌‌ حوزه شهروندی و اجتماعی، کتابی سه‌جلدی با عنوان «کلاس شهر» را تهیه کرده که در شمارگان بالا، چاپ می‌شود و از سال تحصیلی آینده در اختیار دانش‌آموزان، والدین و معلمان مدارس ابتدایی شهر قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، مجموعه کتاب‌های «کلاس شهر» کتاب‌های کار آموزش شهروندی ویژه دانش‌آموزان پایه اول دبستان است که توسط معاونت اجتماعی سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری اصفهان به چاپ رسیده است. در این کتاب 14 مهارت شهروندی، به‌صورت خلاقانه و برای سه درجه مخاطب معرفی شده است.

مرتضی رشیدی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان به خبرنگار ایبنا گفت: در سال‌های قبل، مجموعه فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان تلاش می‌کرد تا مفاهیم و آموزه‌های شهری و شهروندی را در قالب برنامه‌های نمایشی، کمدی، کودک و نوجوان در مدارس به کودکان و نوجوانان آموزش بدهد. در سال 1397 طرح «کلاس شهر» را در معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان کلید زدیم. این طرح بعد از یک دوره آزمایشی، از امسال به شکل کاملا علمی در دستور کار حوزه فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در آغاز این طرح، 14 عنوان از مفاهیم و دغدغه‌ها و آموزه‌های شهروندی و اجتماعی در قالب کتابی تهیه شد. این کتاب برگرفته از کتاب‌های درسی و آموزشی در پایه اول دبستان است و مشتمل بر 14 فصل است که کودکان می‌توانند به واسطه آن با مفاهیم و دغدغه‌های آموزشی به‌طور دلپذیر و خلاقانه، متناسب با سن‌شان در حوزه فرهنگ شهروندی و اجتماعی آشنا شوند.

رشیدی با اشاره به اینکه این مجموعه سه جلدی است، بیان کرد: سه کتاب تهیه شده است که اعتقاد ما این بود که چنین مثلث آموزشی می‌تواند به تکامل فرایند آموزشی کمک کند. این سه کتاب، مشتمل بر کتاب ویژه دانش آموز، کتاب ویژه والدین و کتاب ویژه معلم است. تألیف این کتب در حدود 18 ماه زمان برد و از نهاد‌های متخصص برای آن تلاش کردند تا این کتاب تدوین شد و به چاپ رسید.
 

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان یادآور شد: این قدم علمی که با همت متخصصین آموزش و پرورش و متخصصین معاونت اجتماعی میسر شد، تمرکزش بر رشد و نمو حداکثری کودکان در حوزه فرهنگ شهروندی و اجتماعی است. نهایتا این کتاب برای وزارت آموزش و پرورش ارسال شد برای تأیید و پس از آن در سرفصل آموزشی اول دبستان مدارس ابتدایی استان اصفهان قرار گرفت.

او ادامه داد: با امید، از سال تحصیلی آینده این کتاب‌ها در تیراژ بالا در اختیار دانش‌آموزان، والدین و معلمان قرار خواهد گرفت. امیدوارم ماحصل این تلاش، بتواند به رشد و تعالی فرهنگ شهروندی و کاهش معضلات اجتماعی در سطح شهر و خانواده‌ها بیانجامد و قطعا همت و تلاش دوستان و همکاران من در اداره توسعه فرهنگ شهروندی و معاونت اجتماعی  شهرداری اصفهان به ثمر خواهد نشست.
 
معاون اجتماعی شهرداری اصفهان در پایان تصریح کرد: طرح کلاس شهر به‌دنبال آموزش آموزه‌های شهری و شهروندی به دانش‌آموزان و رسیدن به زیست‌پذیری شهری در اصفهان است.
 
یادآوری می‌شود، کتاب «کلاس شهر» دانش‌آموزان را با آموزش‌هایی پیرامون فرهنگ شهروندی در حوزه‌های حمل و نقل و ترافیک، مدیریت پسماند، ایمنی و آتشنشانی و محیط زیست در قالب نمایش، بازی با عروسک و کاردستی آشنا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها