سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
فرهنگسرا و کتابخانه شهرستان ابهر اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر از ساخت فرهنگسرا و کتابخانه حسین‌آباد ابهر خبر داد و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع با زیربنای ۶۲۵ مترمربع در دو طبقه در ناحیه حسین‌آباد ابهر قرار دارد و پیشرفت فیزیکی پروژه تاکنون 90 درصد بوده است.

عبدالحسین بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی ابزار توسعه فرهنگ محسوب می‌شود و کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی جامعه دارند، گفت: هر قدر در سطح شهر فرهنگسرا و کتابخانه‌ها گسترش یابد، فرهنگ مردم نیز ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه وجود چنین اماکنی در سطح شهر به‌ویژه در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در پیشگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود، آماری از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر ارائه کرد و افزود: این شهرستان دارای 12 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی است و طبق آمار 9500 نفر در آنها عضو هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ابهر در ادامه از ساخت فرهنگسرا و کتابخانه حسین‌آباد در این شهرستان ابهر خبر داد و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع با زیربنای ۶۲۵ مترمربع در دو طبقه در ناحیه حسین‌آباد شهرستان ابهر قرار دارد و پیشرفت فیزیکی آن 90 درصد بوده و اسفند امسال افتتاح خواهد شد.

بختیاری با بیان اینکه برای احداث این پروژه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی پایدار استانی (اداره راه و شهرسازی) استان اختصاص داده شده است، اضافه کرد: طبقه همکف آن فرهنگسرای شهرداری و طبقه اول این پروژه کتابخانه خواهد بود.

وی تصریح کرد: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی همچون بخش مخزن، امانت، بخش مرجع، بخش کودک، بخش نشریات، سالن مطالعه برادران و خواهران و نمازخانه است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ابهر همچنین از افزایش منابع کتابخانه‌ای در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: با توجه به کمبود منابع جدید در کتابخانه‌های عمومی، طی مکاتبه و رایزنی با واحد مبادله و اهدای کتابخانه ملی، توانستیم تعداد ۱۱۰۰ عنوان کتاب را به صورت اهدایی، برای کتابخانه علامه طباطبایی جذب کنیم.

بختیاری تصریح کرد: کتاب‌های اهدایی غالباً از تازه‌های نشر، ویژه تمامی رده‌های سنی در موضوعات کودک و نوجوان، کمک درسی و ادبیات، تاریخ، روانشناسی، علوم اجتماعی، زبان و دفاع‌ مقدس است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات کتابخانه‌های عمومی ابهر در ایام کرونا گفت: در این ایام شبکه مجازی کتابخوانان با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی راه‌اندازی شده و برای هر کتابخانه نیز پورتالی ایجاد شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر از قرنطینه 7 روزه کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی ابهر پس از اتمام دوره امانت و بازگشت به کتابخانه خبر داد و افزود: اهتمام جدی برای مبارزه با این ویروس منحوس در نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز وجود دارد و در همین راستا ملزومات بهداشتی در کتابخانه‌ها تهیه شده و ضدعفونی نیز به طور مرتب انجام می‌شود.

بختیاری با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی در مورد ضرورت استفاده از ماسک نیز در کتابخانه‌ها انجام شده است، یادآور شد: در همین راستا از ظرفیت شاعران نیز در راستای سرودن شعرهای طنز در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک بهره‌گیری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها