شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
تاکید بر افتتاح کتابخانه مرکزی قم تا اسفندماه سال جاری

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به سفر دبیرکل و معاونین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دی‌ماه سال جاری به قم و بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی استان، گفت: مسئولین بر افتتاح کتابخانه تا اسفندماه سال جاری تاکید دارند.

سجاد عمرانی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رابطه با پروژه کتابخانه مرکزی قم، گفت: این پروژه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان قم ساخته شده که در خیابان امام خمینی (ره) واقع شده است.
 
وی تصریح کرد: کتابخانه مرکزی قم در زمینی به مساحت 2426 مترمربع با اعیان 3400 مترمربع در 4 طبقه احداث شده است. مخزن این کتابخانه به مساحت 850 مترمربع، 2 سالن مطالعه آقایان و بانوان هر کدام با مساحت 300 مترمربع، بخش کودک و نوجوان در 175 مترمربع، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 140 صندلی است. همچنین کتابخانه مرکزی قم کاربرهایی نظیر سالن جلسات، سالن نشریات، خدمات فنی، مرجع و اطلاع‌رسانی، باغ علم و کلاس‌های آموزشی دارد.
 
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: دبیرکل و معاونین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دی‌ماه امسال از پروژه کتابخانه مرکزی قم بازدید و بر افتتاح آن در اسفندماه تاکید کردند و بر همین اساس، این اداره‌کل نسبت به تامین منابع مالی و خرید تجهیزات برای آن اقدام کرد.
 
عمرانی بیان کرد: در جلسه‌ای که با مرتضی رحمان نیای، مدیرکل دفتر فنی استانداری قم، امیرعلی عموزاده، نماینده و معاون ادرای و مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت آماده‌سازی کتابخانه مرکزی قم برای افتتاح در اسفندماه جاری تصمیم‌‌های مورد نظر اتخاذ شد.
 
این مقام مسئول یادآور شد: تحویل موقت پروژه ازسوی پیمانکار به اداره‌کل کتابخانه‌ها جهت افتتاح مناسب و در خور شان مردم شریف استان قم و همچنین تسریع در فرایند آماده‌سازی کتاب و منابع و تجهیزات از جمله مطالبه‌های جدی ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها