سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
زنجان در دهه فجر میزبان نخستین کنگره ملی شعر و داستان است

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نخستین کنگره ملی شعر و داستان همزمان با دهه فجر و با هدف تبیین دستاوردهای 42 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران و معرفی شخصیت‌های ملی برگزار می‌شود.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با توجه به مناسبت‌هایی که تا پایان سال در پیش است، پیش‌بینی شده که در این مدت 180 برنامه فرهنگی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان اجرایی شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اینکه برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در چهار سطح ملی، منطقه‌ای، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برای مدت زمان باقی‌مانده از سال ۴ برنامه ملی، یک برنامه منطقه‌ای، ۳۹ برنامه استانی و یک مورد برنامه شهرستانی در حوزه فرهنگی پیش‌بینی کرده است.

وی تصریح کرد: امسال همچنین ۸۰ برنامه در حوزه فرهنگی، ۶۹ برنامه در حوزه هنری و ۳۰ برنامه قرآنی در کل استان اجرایی خواهد شد.

احمدخانی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های اجرایی این اداره کل برگزاری نخستین کنگره ملی شعر و داستان کوتاه است، گفت: این کنگره به مناسبت دهه فجر اجرایی می‌شود.

وی موضوعات این کنگره را دهه فجر، شخصیت‌های تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید طالقانی و شهید رجایی اعلام کرد و گفت: دیگر موضوعات این جشنواره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای هسته‌ای شهید شهریاری و شهید فخری‌زاده هستند.

وی با اشاره به اینکه در بخش شعر ارسال آثار در همه قالب‌ها آزاد است، تصریح کرد: در بخش داستان کوتاه نیز آثار حداکثر باید 2 هزار کلمه باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره 10 بهمن ماه است،گفت: مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده در نیمه دوم بهمن انجام خواهد شد.

وی به جوایز جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: به نفرات اول هر بخش 20 میلیون ریال، نفرات دوم 15 میلیون ریال، نفرات سوم 10 میلیون ریال و نفرات تقدیری هم 5 میلیون ریال اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها