دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
روستای حسن‌آباد دامغان کتابخانه‌دار می‌شود

به گفته معاون فرماندار دامغان، با تبدیل بخشی از حسینیه اعظم روستای حسن‌آباد از توابع بخش امیرآباد به کتابخانه عمومی، این روستا دارای یک کتابخانه عمومی می‌شود.

سیدحسن شاهچراغ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دامغان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، ضمن اشاره به پیشینه غنی شهر دامغان در حوزه تاریخ و فرهنگ، گفت: ساخت کتابخانه و گام برداشتن در راستای آگاهی بخشی جامعه امری مقدس است و هر چه در جامعه کتابخوانی بیشتر ترویج شود، آن جامعه آگاه‌تر خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر با مساعدت حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان تهران و فراکسیون روحانیت مجلس یازدهم، قسمتی از حسینیه بزرگ روستای حسن‌آباد برای کتابخانه در نظر گرفته شده است و امیدواریم با پیگیری‌های اداره‌کل کتابخانه‌ها این مکان به کتابخانه عمومی نهادی تبدیل شود.

شاهچراغ اظهار امیدواری کرد: با کمک مسئولین استانی و شهرستان دامغان به دلیل پایگاه اجتماعی و فرهنگی بودن کتابخانه‌ها افتتاح چنین مکان هایی بیشتر در سطح شهرستان‌های استان سمنان رخ دهد تا سهم بیشتری در ارتقا فرهنگ منطقه و ترویج کتابخوانی داشته باشیم.

معاون فرماندار دامغان ادامه داد: توجه ویژه و خاصی به کتابخانه‌های روستایی لازم است، چراکه یکی از جاذبه‌های ماندگاری مردم در روستا، ارائه خدمات مناسب و متنوع است و ارائه خدمات فرهنگی به‌ویژه کتابخانه عمومی یکی از همین جاذبه‌ها است.

وی با بیان اینکه ساخت کتابخانه در مناطق محروم و روستاها در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی صورت می‌گیرد، یادآور شد: روستای حسن‌آباد از جمله روستاهای پرجمعیت دامغان است و کتابخانه‌های روستایی تنها پایگاه فرهنگی روستا و مرکز مبادلات اجتماعی محسوب می‌شود.

شاهچراغ با اشاره به ضرورت برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی در محل کتابخانه‌ها تصریح کرد: برگزاری این جلسات در محل کتابخانه‌ها باعث نزدیکی بیشتر اعضای انجمن به کتابخانه‌ها و نیز پیگیری مستمر مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها خواهد شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار دامغان با اعلام این خبر که به‌زودی شاهد افتتاح کتابخانه عمومی روستایی شهید طوسی جزن خواهیم بود، همچنین از حضور خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به‌عنوان یک رسانه تخصصی حوزه کتاب، در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان استقبال کرد و آن را در ترویج فرهنگ کتابخوانی در دامغان موثر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها