یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
جشنواره یلدا با بخش‌های قصه‌گویی و عکاسی در اردبیل برگزار می‌شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل هدف از برگزاری جشنواره یلدا بر بستر مجازی را معرفی و ترویج سنت‌های اصیل بومی در میان کودکان و نوجوانان و ثبت خاطرات به‌یادماندنی در ذهن آن‌ها عنوان کرد.

زعفر احدزاده، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، از برگزاری جشنواره یلدا در دو بخش قصه‌گویی و عکاسی خبر داد و اظهار کرد: کانون با لحاظ شرایط موجود، از ظرفیت بستر مجازی و برخط، نهایت استفاده را می‌برد و هدف این است که در دوره گذر از کرونا و محدودیت‌های ناشی از شیوع این ویروس، ضمن حفظ ارتباط با مخاطبان، در تقویت مهارت‌های آن‌ها تأثیرگذار باشد؛ در عین حال، لحظات شیرین و ماندگاری را به ثبت برساند.

وی تصریح کرد: جشنواره یلدا در سطح گروه‌های سنی نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال، مربیان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، از طریق ارسال فیلم قصه‌گویی به مدت ۴ تا ۸ دقیقه، برگزار خواهد شد و هدف از آن معرفی و ترویج سنت‌های اصیل بومی در میان کودکان و نوجوانان و ثبت خاطرات به‌یادماندنی در ذهن آن‌ها است.

احدزاده با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 10 دی ماه، به‌صورت مجازی و با هماهنگی مسئولان مراکز فرهنگی- هنری استان به دبیرخانه ارسال کنند، اضافه کرد: محدودیتی در زمان و انتخاب موضوع قصه وجود ندارد و هدف، ترویج فرهنگ «قصه‌گویی» با عنایت به مزیت‌های تربیتی آن و نقش کانون در پرچم‌داری این هنر کهن ایرانی است.

وی ادامه داد: بخش عکاسی این جشنواره نیز در دو سطح اعضا و مربیان، با موضوع یلدا برگزار می‌شود و هر شرکت‌کننده می‌تواند با ۵ اثر در جشنواره حضور یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل افزود: جشنواره یلدا به‌همت کانون پرورش فکری و با مشارکت استانداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل با لحاظ شرایط کرونایی برگزار می‌شود.
 
احدزاده درباره فعالیت‌های پژوهشی کانون استان نیز گفت: اجرای برنامه‌های پژوهش‌محور همواره اولویت اصلی ما بوده و برای تحقق این امر، از ظرفیت خلاق کودکان و نوجوانان در تقویت روح جستجوگر این نسل بهره می‌جوییم.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به فرهنگ متعالی و توسعه در شاخص‌های فرهنگی به عنوان تولیدات فرهنگی، لازم است به حوزه آموزش و پرورش کودکان ‌و نوجوانان بیش از پیش اهمیت داده و فعالیت‌ها به شکل پژوهش‌محور صورت پذیرد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: اگر کودکان را از سنین کم با روحیه پژوهشی تربیت کنیم، بی‌شک در آینده در امور تحقیقاتی به شکل قابل قبولی ظاهر خواهند شد؛ از این رو، تمام تلاش ما بر این است که از ظرفیت کانون برای رسیدن به توسعه و پیشرفت و هموار کردن مسیر پژوهشگری استفاده شود؛ البته رویکرد 62 عنوان فعالیت کانون نیز بر همین مبنا شکل گرفته است تا نسلی ماهر با توانایی‌های برجسته در زمینه‌های حل مسئله، تفکر نقاد، مهارت‌های اجتماعی، تصمیم‌گیری و ... برای فردای جامعه تربیت کند.

احدزاده تصریح کرد: نحوه ایجاد انگیزه در میان این  نسل برای پذیرش نقش‌های مختلف و توجه به منافع عمومی، از وظایف دشواری است که با جدیت به آن می‌پردازیم، چرا که این نسل از 6 سالگی، به مدت 12 سال در سیستم‌های رسمی آموزشی و پرورشی قرار می‌گیرند، زندگی می‌کنند، یاد می‌گیرند و ساخته می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها