یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
40 نویسنده زنجانی از تسهیلات کرونایی بهره‌مند شدند

سرپرست اداره‌کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان زنجان اعلام کرد: 40 نویسنده زنجانی برای دریافت تسهیلات کرونایی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به اینکه در پی شیوع ویروس کرونا، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که فاقد درآمد ثابت و امنیت شغلی هستند، دچار مشکلات معیشتی شدند، گفت: به همین خاطر با توجه به خسارت‌های کرونا در زمینه‌های فرهنگ و هنر، دولت همچون دیگر زمینه‌های اقتصادی از این حوزه نیز پشتیبانی و همه رشته‌های فرهنگی و هنری شامل تسهیلات کرونا شد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: در همین راستا با توجه به خسارت‌هایی که بیماری کرونا به کسب و کارها وارد کرده است، این اداره‌کل گزارش خسارت‌های وارده به کسب و کارهای فرهنگی و هنری را تدوین و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرده است و پیگیری لازم برای پرداخت تسهیلات انجام شد.

وی با بیان اینکه مشاغل فرهنگی و هنری در سه رسته فرهنگی، هنری و رسانه ای و تولید محتوای دیجیتال تقسیم‌بندی شدند، گفت: رسته فرهنگی شامل فعالیت های نشر، چاپ، ادبیات، قرآن و عترت، عرضه محصولات فرهنگی و زیارتی، رسته هنری شامل موسیقی، هنرهای تجسمی، تئاتر و هنرهای نمایشی، هنرهای سنتی، مد و لباس و عرضه محصولات هنری و رسته رسانه‌ای شامل روزنامه ‌نگاری، خبرنگاری، طراحی و عکاسی مطبوعاتی، تولید محتوای دیجیتال، عرضه محصولات رسانه‌ای و عرضه محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال است.

احمدخانی با اشاره به اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون 16 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و کمک مومنانه از طریق صندوق اعتباری هنر، واحد قرآن و عترت پرداخت شده است، اضافه کرد: از مجموع این میزان مبلغ 7 میلیارد تومان از محل «کمک‌های مومنانه» و 9 میلیارد تومان نیز ازطریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گروه‌های هدف این اداره‌کل پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان زنجان میزان تسهیلات درخواستی بنگاه‌های آسیب‌پذیر ناشی از کرونا را در بخش فرهنگ 7 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با پیگیری انجام گرفته ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۲ درصد سه ساله پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال حق بیمه سه ماهه هنرمندان صندوق به صورت رایگان تمدید و هنر کارت اعضا صادر شد، تصریح کرد: برای ارائه این خدمات ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای آنها پرداخت شده است.

احمدخانی با اشاره به اینکه از کل افرادی که برای دریافت تسهیلات معرفی شدند، 40 نفر نویسنده بودند، گفت: این افراد طبق جدولی که برای پرداخت تسهیلات تدوین شده بود، وام گرفتند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین درباره خروجی اجرای طرح پاییزه کتاب برای حمایت از کتابفروشان خبر داد و گفت: امسال 6 کتابفروشی استان زنجان در این طرح مشارکت داشتند و میزان خرید کتاب از آنها نیز 156 میلیون تومان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها