یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
راهنمای تنظیم‌گری پخش رادیو تلوزیونی چاپ می‌شود

کتاب «راهنمای تنظیم‌گری پخش رادیو تلویزیونی» نوشته ایوا سالامون به‌زودی از سوی انتشارات سروش منتشر می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «راهنمای تنظیم‌گری پخش رادیو تلویزیونی» نوشته ایوا سالامون با ترجمه گروه مترجمین دفتر مطالعات سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوتی و تصویری فراگیر در ایران (ساترا) به سرپرستی سیده سارا حسینی به‌زودی از سوی انتشارات سروش منتشر می‌شود. 

ظهور و توسعه فناوری‌های دیجیتال و به‌واسطه آن رشد و شتاب روزافزون پدیده همگرایی، تغییرات شگرفی را درعرصه حکمرانی و سیاستگذاری رسانه‌ای پدید آورد که نخستین پیامد آن ظهور بازیگران جدید در این عرصه بود. برهمین مبنا اکثر دولت‌ها تلاش‌هایی را به منظور توسعه ابزارها و ظرفیت‌های حکمرانی و سیاست‌گذاری خود در جهت تحقق منافع عمومی نمودند که ماحصل آن رشد نهادهای تنظیمگر رسانه و ادبیات تنظیمگری رسانه است.

حسینی، سردبیر گروه ترجمه و پژوهشگر ساترا، در این باره به انتشارات سروش گفت: این کتاب دربردارنده مباحث مختلف درخصوص تنظیم‌گری پخش رادیو و تلویزیونی همچون مباحث مرتبط با مجوزدهی، تخلفات برودکسترها و نحوه برخورد تنظیم‌گر با متخلف، لزوم حفاظت از مصرف کننده، حریم خصوصی، تبلیغات، حمایت مالی از برودکسترها، پخش دیجیتال و... است.

وی ادامه داد: این کتاب در این حوزه کتابی کامل محسوب می‌شود و می تواند پاسخ سوالات علاقه‌مندان به این مسائل را بدهد. این کتاب در ده فصل تنظیم شده است که به بررسی جنبه‌های گوناگون مسائل تنظیم‌گری تلویزیون و رادیو می‌پردازد.

گفتنی است، سالامون مشاور رسانه بین‌المللی است که در جاهای مختلف کار کرده است. وی تجربه خاصی در حوزه تنظیم مقررات مطبوعات و برد کست پخش دارد و مدیر بخش خدمات حقوقی سازمان رادیویی بریتانیا و عضو کمیسیون رسیدگی به شکایت مطبوعاتی بریتانیا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها