چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
10 درصد متقاضیان تسهیلات کرونایی از فعالان حوزه نشر هستند

افسر موم‌وندی، با اعلام ثبت 3475 تقاضا از سوی فعالان حوزه چاپ، نشر، کتاب و کتابفروشی در سامانه کارا، از صدر‌نشینی استان تهران با ۷۱۷ رکورد تقاضا خبر داد.

افسر موم‌وندی، نماینده معاون توسعه‌ و مدیریت منابع در امور اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره آمار مشاغل حوزه نشر، ثبت‌شده در «سامانه کارا» بیان کرد: از مجموع 33 هزار و 924 رکورد ثبت‌شده، 3475 رکورد برابر با 10 در‌صد با عنوان کسب‌ و کارهای حوزه چاپ، نشر، کتاب و کتابفروشی هستند.
    
وی با اشاره به جزئیات آمار‌ کسب‌و‌کار‌های حوزه چاپ و نشر افزود: 593 چاپخانه و واحدهای وابسته، 1138 واحد انتشاراتی و 410 کتاب‌فروشی، برای دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه کارا به ثبت اطلاعات خود اقدام کرده‌اند.     
 
موم‌وندی با اشاره به ثبت‌ تقاضای فعالان حوزه نشر استان تهران در سامانه کارا ادامه داد: استان تهران با ۷۱۷ رکورد ثبت تقاضای دریافت تسهیلات کرونایی ویژه مشاغل حوزه نشر در صدر استان‌های  کشور  قرار دارد. در استان تهران این آمار شامل ۵۸۵ بنگاه انتشاراتی، ۹۱ کتابفروشی، ۳۶ چاپخانه، ۳ ناشر ـ کتابفروش، ۱ فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و کتاب و ۱ کافه کتاب است.         
 
به گفته وی، استان خراسان جنوبی با ۲ ثبت‌نام، شامل ۱ بنگاه نشر و ۱ بنگاه چاپ، کمترین میزان ثبت تقاضا را داشته‌است.    
 
نماینده معاون توسعه‌ و مدیریت منابع در امور اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ثبت تقاضای دریافت تسهیلات در سامانه کارا همچنان ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه به ثبت تقاضا اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها