یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
مشارکت 11 کتابفروشی استان گلستان در بهارانه کتاب 99

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: 11 کتابفروشی در شهرستان‌های گرگان، گنبد و کردکوی در بهارانه کتاب 99 مشارکت دارند.

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، اظهار کرد: این طرح از دیروز شنبه 20 اردیبهشت‌ماه با مشارکت 11 کتابفروشی همزمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در استان گلستان آغاز شد.

وی افزود: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد یارانه خرید از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند. همچنین، سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک میلیون و 500 هزار ریال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ضمن دعوت از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی،خاطر نشان کرد: در استان گلستان کتاب فروشی‌های خانه کتاب گرگان ، سرزمین کتاب ،شهر کتاب، علم و صنعت، بانک کتاب جلالی شعبه یک و سه در شهر گرگان، کتابفروشی‌های سلام و شهر کتاب در شهرستان گنبد و کتابفروشی اوستا در شهرستان کردکوی در این طرح بهارانه حضور داشته و پذیرای دوستداران کتاب هستند.

کشمیری همچنین در ادامه به برخی پویش‌های خودجوش اهالی فرهنگ و هنر در استان گلستان اشاره کرد و درباره پویش ملی با کتاب در خانه ویژه آخرین نوروز قرن گفت: یکی از رویداد‌های خوب و مناسب و به‌جایی که به همت دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتاب خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه خانه کتاب ایده‌پردازی و اجرا شد «پویش ملی با کتاب در خانه» بود که در شرایط پاندمی ویروس کرونا جای خود را در میان خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان به نحو مطلوب پیدا کرد.

وی درباره حضور گلستانی‌ها در این پویش ملی، اظهار کرد: طبق آمار سامانه این پویش ملی، کودکان و نوجوانان گلستانی به خصوص کردکویی از این طرح ملی به طور ویژه استقبال کرده‌اند و با ارسال ویدئوهای خود از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها و از امکانات موجود در فضاهای مجازی در جهت ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی به نحوی شایسته بهره‌برداری کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها