دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
پیشنهاد جواد محقق برای مطالعه کتاب گلزاده غفوری درباره زندگی حضرت رضا(ع)

جواد محقق، شاعر و نویسنده گفت: پیشنهادم در این ایام مطالعه کتاب حجت الاسلام گلزاده غفوری درباره زندگی امام رضا (ع) است.

جواد محقق در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در پاسخ به این پرسش که «چه کتاب یا کتاب‌هایی را برای مطالعه علاقه‌مندان با هدف آشنایی بیشتر با زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی امام رضا (ع) پیشنهاد می‌کنید؟» اظهار کرد: کتاب‌های زیادی درباره امام رضا (ع) نوشته شده است اما اگر بخواهم از میان آنها یک کتاب مفید برای مطالعه توصیه کنم، می‌توانم از کتابی به قلم حجت الاسلام گلزاده غفوری، از نویسندگان روحانی کشورمان یاد کنم؛ وی کتاب‌های زیادی به رشته تحریر درآورده که یکی از آنها به زندگی امام رضا (ع) اشاره دارد. این اثر ضمن موجز و مختصر بودن، کتاب جامعی در این حوزه به شمار می‌آید.
 
وی ادامه داد: همچنین به علاقه‌مندان، مطالعه مجموعه مقالاتی که در دوره‌های مختلف کنگره چندگانه بین‌المللی امام رضا (ع) در مشهد ارائه شده‌اند پیشنهاد می‌کنم.
 
این نویسنده افزود: از همه این‌ها که بگذریم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوره ریاست جمهوری‌شان در نخستین دوره‌های کنگره چندگانه بین‌المللی امام رضا (ع)، سخنرانی‌ای در مشهد درباره شخصیت و زندگی امام رضا (ع) ارائه کردند که اطلاعات بسیار جدید و کاملی از آن حضرت دربردارد.
 
محقق ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم اگر این سخنرانی در قالب کتاب منتشر شده‌ است ـ که به احتمال بسیار زیاد منتشر شده است ـ افراد علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با آن حضرت، این مجموعه را تهیه و مطالعه آن را در دستور کار قرار دهند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «شما به صورت مشخص در روز شهادت امام رضا (ع) به چه فعالیتی مشغول هستید؟» گفت: از دوران نوجوانی با خود یک قراری گذاشته‌ام و همواره سعی در تحقق این قرار داشته و دارم؛ با خود عهد بسته‌ام که در مناسبت‌های مختلف سال، کتاب‌های مرتبط با آن مناسبت‌ها را مطالعه کنم. حتی اگر در طول سال چندین کتاب در حوزه‌ مشخصی مورد مطالعه قرار داده باشم، باز اگر کتاب جدید در آن حوزه پیدا کنم، حتماً آن را مطالعه می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها