جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
149 کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع) رونمایی شد

به مناسبت هفته پژوهش از ۱۴۹ کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ۷۱ عنوان به ۱۸ زبان دنیا در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و رونمایی از آثار منتشر شده سال ۹۹ مجمع جهانی اهل بیت (ع) با حضور آیت‌الله رضا رمضانی رئیس مجمع، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی‌تبار قائم مقام مجمع، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌ایوب مدیر پژوهشی مجمع و جمعی از کارکنان در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) در قم با رعایت دستورات بهداشتی برگزار شد.
 
رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) در آغاز این برنامه پژوهش را عقبه هر نوع فعالیت دانست و گفت: اگر بخواهیم تحول ایجاد کنیم باید عقبه فکری آن را تأمین کنیم.
 
وی اضافه کرد: آینده‌پژوهی بر مبنای تجارب گذشته باید جدی‌تری گرفته شود. لذا لازم است حیث علمی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در دنیا پررنگ‌تر شود تا شیعیان و حتی غیرمسلمین آشنایی بیشتری با مذهب تشیع پیدا کنند.
 
این استاد حوزه علمیه بیان کرد: جامعه باید مأنوس با کتاب باشد و در این عرصه فرهگ‌سازی کنیم. انس با کتاب صرفاً باعث افزایش اطلاعات و توسعه دانشی نیست بلکه از لحاظ روانی هم بر ذهن و روح انسان مؤثر و باعث آرامش‌هایی است.
 
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه تولید 2500 عنوان کتاب به ۱۰ زبان زنده دنیا از کارهای مهم مجمع جهانی بوده است، تصریح کرد: تألیف، تصنیف و تدوین بر ترجمه مقدم است. چرا که گاهی اوقات مشاهده می‌شود مترجم به علت عدم تسلط بر زبان طرف ترجمه و فرهنگ بومی آنها دچار اشکالات زیادی می‌شود.
 
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی‌تبار، با بیان اینکه هدف نظام اسلامی تحقق تمدن نوین اسلامی است، گفت: گروه راهبردی در مجمع جهانی تشکیل شده و به بررسی وضعیت شیعیان در نقاط مختلف جهان می‌پردازد. تا پایان امسال ۴۰ کشور از همه جهات وضعیت‌شناسی می‌شوند تا برنامه‌ریزی فرهنگی مجمع در قالب نتایج این پژوهش‌ها دنبال شود.
 
قائم مقام مجمع جهانی اهل بیت (ع) یادآور شد: تاکنون یک دانشنامه جامع مکتب اهل بیت (ع) در جهان نداشته‌ایم که محققان بتوانند در تحقیقات خود از آثار شیعه بهره ببرند. ویکی‌شیعه به ده زبان بیش از هفت هزار مدخل دارد و معتقدم باید به جایگاه مرجعیت علمی برسد تا هر کسی می‌خواهد مکتب شیعه را معرفی و مطالعه کند به ویکی‌شیعه استناد کند.
 
معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) به آثار چاپ شده این مجمع در سال جاری اشاره کرد و افزود: مجمع جهانی اهل بیت (ع)  در جاری ۱۴۹ کتاب را در ۷۱ عنوان و به ۱۸ زبان چاپ کرده است که در این برنامه از آن رونمایی خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آل ایوب، در بخش دیگری از این برنامه به ایراد سخنرانی پرداخت و یا اشاره به جایگاه ویکی‌شیعه در جهان، گفت: نشست «نقش ویکی‌شیعه؛ بایدها و نبایدها» به مناسبت هفته پژوهش برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها