یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
فرماندهان با نوشتن کتاب یک سخنگو از خود بجا می‌گذارند

مرتضی سرهنگی در مراسم رونمایی از کتاب «فرماندهان نبرد» با بیان اینکه ادبیات جنگ راه را بر تحریف بسته است، گفت: هر فرمانده که کتاب می‌نویسد، یک سخنگو از خود بجا می‌گذارد و این کتاب‌ها از ما دفاع خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم رونمایی از کتاب «فرماندهان نبرد»،‌ نوشته ساسان ناطق، یکشنبه 6 مهر همزمان با روزهای هفته دفاع مقدس در موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.
 
سردار محمد حجازی، جانشین نیروی قدس سپاه در این مراسم به مقایسه جبهه مقاومت و کفر پرداخت و گفت: در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس وقتی رزمندگان حمله می‌کردند آثار فساد و بی‌بند‌باری در سنگر‌های دشمن نمایان بود؛ این طرف راز و نیاز و توسل بود و جبهه دشمن به دنبال هواپرستی و خودخواهی بودند، همان‌طور که در جبهه‌های کشور‌های مختلف می‌بینید. در جبهه حق اطاعت از خدا و رسول اوست و در آن سو اطاعت از طاغوت است.
 
وی اظهار کرد: این روز‌ها سالروز عملیات ثامن‌الائمه است. امام خمینی(ره) فرمودند: «باید حصر آبادان شکسته شود» و همه همت کردند، شاید بسیاری باور نداشتند که این کار شدنی است، اما چون امر ولی و خواسته امام (ره) بود پا در رکاب گذاشتند و مطمئن بودند موفق می‌شوند. در این جبهه‌ها هر چه به چشم می‌خورد ایثار و از خود گذشتگی و جانبازی بود. در خاطراتی که از شهید سلیمانی نقل می‌شود مکرر از ایشان شنیده‌ایم که می‌‌گفتند آرزویشان شهادت بوده است. اینجا ایثار و از خود شکستگی و جبهه دشمن نماد زیاده‌خواهی است، اینجا حمایت از مظلوم است و آنجا اطاعت از ظلم. جبهه مقاومت از مردم بی‎سلاح تشکیل شده و در آن طرف به دستور آمریکا و سران سعودی با حمایت رژیم صهیونیستی، روزی نیست که ده‌ها موشک و بمب بر سر مردم نریزند. در جریان داعش و افغانستان محور مقاومت به خاطر حمایت از مردم مظلوم  به پا خواست.
 


سردار حجازی عنوان کرد: اگر ما در این جبهه نباشیم خداوند دیگران را مأمور می‌کند که این رسالت را انجام دهند. این افتخاری است که خداوند به ما توفیق داده تا در این جبهه با دشمن بجنگیم. اگر روی برگردانیم و کوتاه بیاییم خداوند قوم دیگری را مأمور می‌کند تا این وظیفه را انجام دهد، زیرا خداوند اراده کرد که با حق بر سر باطل بکوبد و آنان راباطل کند. خوشا به حال آنان که وسیله تحقق وعده الهی هستند.
 
وی افزود: باید در برابر تمام مشکلات و تنگنا‌ها مقاومت کرد. ما باید انتقام خون  حاج قاسم سلیمانی را بگیریم اگر این کار را نکنیم خداوند دیگران را موظف می‌کند تا این اقدام را انجام دهند.
 
جانشین نیروی قدس سپاه گفت: سران آمریکا مجرم هستند و انتقام الهی در انتظار آن‌‌‌ها خواهد بود خداوند وعده پیروزی داده و شرطش این است که خدا را یاری کنیم و باید از مظلوم دفاع کنیم و در جبهه حق بمانیم و خطی که امام (ره) پایه‌گذاری کرد و گوش به فرامان رهبر معظم انقلاب اسلامی و مطیع اوامر ایشان باشیم.     
 
سردار محسن رفیق دوست، از ‌فرماندهان دوران دفاع مقدس در این نشست به بیان دو خاطره از جنگ 8 ساله، یکی جریان فاو و دیگری دریافت مهمات از سوریه پرداخت و گفت:‌ 68 از سال از دوران زندگی‌ام را در جبهه‌های جنگ و مقاومت گذراندم  و 12 ساله بودم که نخستین بار دستگیر شدم و افتخار این را دارم که در کنار فرماندهان بزرگی مانند سردار صفوی در جبهه‌ها حضور داشتم.
 


وی در ادامه خطاب به افرادی که می‌خواهند نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شوند، گفت: 30 سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با قدرت، کشتی انقلاب را پیش می‌برد و امام(ره) در سال 1341 فرمودند: «ما سه هدف داریم که شامل اسلامی کردن ایران، اسلامی کردن جهان و جهانی کردن اسلام است». درواقع این جریان کتابت است که در حال اسلامی کردن جهان است. ما در یک مسأله محکم هستیم و رجز می‌خوانیم و آن مسأله دفاع از کشور است و اعلام می‌کنیم هیچ قدرتی در دنیا تاب ایستادگی در برابر ایران را ندارد.   
 
سردار رفیق‌دوست عنوان کرد: از دولت‌ها خواست به ملت اعتماد کنند و اجازه دهند در عرصه اقتصاد وارد شوند و دولت در کنار ملت به برنامه‌ریزی، حمایت و هدایتگری بپردازد و نقش کنترلگری داشته باشد.
 
مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری نیز در این نشست با تأکید بر زنده نگاه داشتن ادبیات جنگ گفت: ادبیات جنگ با اولین شلیک به وجود می‌آید و بعد به بلوغ می رسد و این راه را بر تحریف بسته و ادبیات تازه‌ای را وارد مملکت کرده است. ما بهترین بچه‌ها را داده‌ایم و این ادبیات را بدست آورده‌ایم.
 
وی بیان کرد: کتاب نبرد فرماندهان، کتاب ارزشمندی است و مقدمه‌ای خواهد بود تا فرماندهان از این به بعد هرکدام یک کتاب بنویسند و اگر از 10 فرمانده 10 کتاب داریم، امید است از هر فرمانده 10 کتاب داشته باشیم. این کتابها از ما دفاع خواهند کرد. هر فرمانده که کتاب می‌نویسد یک سخنگو از خود بجا می‌گذارد، زیرا ما نهایت دو دهه دیگر هستیم و این کتاب‌ها هستند که از ما دفاع می‌کنند.
 
سرهنگی عنوان کرد: اگر رزمندگان ما را بچه خطاب کردند و دنیا گفت بچه بودند، باید کتاب‌هایی باشد که بگوید اگر این‌ها بچه‌اند، شما بزرگترهایشان را ندیده‌اید.
 
وی همچنین از انتشار کتاب جدیدی با عنوان یحیی خبر داد و گفت: کتاب خاطرات سردار یحیی رحیم صفوی با عنوان یحیی آماده چاپ است و می‌تواند الگویی برای فرماندهان دیگر باشد.
 
امیر سرتیپ عبدالعی پورشاسب، جانشین پژوهشگاه دفاع مقدس طی سخنانی در این نشست گفت: با شروع ناآرامی‌ها در اهواز و سایر نقاط فرمانده خط اول گردان بودم در آن زمان هم در کردستان درگیر بودیم و هم در داخل کشور با منافقان مواجه شدیم. از نظر نظامی امکانات نداشتیم در حالی که انبار مهمات عراق، شوروی آن زمان بود و مشکلات به حدی بود که گاهی جبهه‌ها از شهرها امن‌تر بود.
 
وی اظهار کرد: دنیا اراده کرده بود که نور انقلاب را خاموش کند، ولی خدا نخواست چون ما مردم متحد بودیم و ارتباط خوبی با هم داشتیم در آن زمان جبهه‌ها اوج مکارم اخلاق بود. در شهرها مردم به هم کمک می‎کردند. امید است این فرهنگ به قوت خود باقی بماند یکی از مهمترین عامل‌های پیروزی ما فرهنگ جنگ و جبهه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها