یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
زمینه آشتی اهل قلم با تکنولوژی‌های نوین فراهم آمده است

سیدعباس صالحی در ضیافت افطار اهل قلم از فراهم بودن فرصت های مناسب برای آشتی کردن اهالی قلم با تکنولوژی های نوین و اهمیت این وسایل در گسترش ارتباطات سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضیافت افطار اهالی قلم به همت موسسه خانه کتاب با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه شنبه (14 تیرماه) در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه در روزگاری به‌سر می‌بریم که زمینه دیده شدن اهالی قلم فراهم است و اطلاعات به راحتی نقل و انتقال پیدا می کنند؛ این موضوع فرصتی را برای اهالی قلم فراهم کرده تا در تعامل بیشتر با یکدیگر باشند.

صالحی عنوان کرد: در این روزگار، حامل های کتاب متنوع و فرصت‌های تعاملی حلقه‌‌های اهل قلم وسیع تر شده‌اند. نویسندگان، موزعان و ناشران در پرتو فناوری‌های جدید به راحتی می توانند با یکدیگر تعامل کنند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در روزگاری به سر می بریم که فرصت‌های جدید اطلاع رسانی به وجود آمده است؛ چیزی که تا دیروز نبود. در دوره‌ای هستیم که امکان دستیابی به نیاز و سلایق مخاطبان پدید آمده است.

وی اظهار کرد: امروز راحت‌تر می توانیم مخاطبان خود را کشف هویت کنیم که چه می خواهند و چگونه می خواهند؛ کاری که تا دیروز سخت بود.

صالحی ادامه داد: خوشبختانه اکنون در موقعیتی هستیم که فرصت ارتباط با مخاطبان با پراکندگی وسیع جغرافیایی به وجود آمده است که جای بسیار سپاس و شکر دارد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اکنون فرصت های مناسبی برای آشتی اهالی قلم با تکنولوژی های نوین به وجود آمده است. همچنین فرصت‌هایی فراهم شده است تا تشکل‌های نشر جدی‌تر گرفته شوند.

وی ادامه داد: زمانی قدرت اهالی قلم در این فرصت‌ها تشدید می شود که با یکدیگر تجمیع و در ارتباط مستمر باشند. این تشکل ها فرصت‌ها را مضاعف می کنند.

صالحی در پایان سخنانش گفت: خوشحالیم که در روزگاری زندگی می کنیم که این فرصت ها به وجود آمده است. امیدواریم با همت پیشکسوتان اهال فرهنگ، دانش و خدمتگزاران عرصه کتاب، این فرصت ها بیشتر شود و دستاورد آن‌ها دست یافتنی تر.

گزارش تکمیلی این مراسم متعاقبا از «ایبنا» منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط