سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
توجه به کودک و نوجوان در سبک زندگی/نباید دیدگاه‌های سیاسی برفرهنگ و هنر تاثیرگذار باشد

رییس حوزه هنری با تاکید بر این‌که نباید دیدگاه‌های سیاسی بر فرهنگ و هنر تأثیرگذار باشد، گفت: این نگاه‌ها باید برداشته شود زیرا افق دید هنرمندان متعهد به اسلام و آرمان‌های انقلاب بسیار بلند است و با دید سیاست‌مداران که بعد از چند سالی تغییر می‌کنند، تفاوت دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم سالگرد یک‌سالگی حوزه هنری کودک و نوجوان، امروز، سه شنبه 6 اسفند 93 با حضور محسن مومنی شریف، حجت‌الاسلام مهدی خاموشی، مرتضی گودرزی دیباج، حسن دولت‌آبادی، رحمت امینی، محمد سرشار، محمد حمزه‌زاده، محمد امیرخانی، عزت‌الله الوندی، عادل بزدوده، خانواده مرحوم امیر حسین فردی، گیتی خامنه، استاد حكیمی، حسن دولت‌آبادی و جمعی از نویسندگان، شاعران و تصویرگران کودک و نوجوان با اجرای سید جواد هاشمی در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

رییس حوزه هنری در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های این حوزه گفت: حوزه هنری کودک و نوجوان از طرح‌های راهبردی حوزه هنری بود که در دهه چهارم فعالیت این حوزه بعد از مطالعات فراوان تشکیل شد و اینک که یک سال از ماموریت آن گذشته توانسته رهاوردهای خوبی را در برداشته باشد.

محسن مومنی‌شریف تصریح کرد: بیش از 75 طرح در این حوزه در دست بررسی است که بعضی از آن‌ها بسیار بزرگ و ملی هستند و از آن جمله می‌توان به مطالعه تراز کودک و نوجوان کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه هنری توجه به افقی بوده که برنامه ایجاد تمدن نوین اسلامی مطرح‌شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی را در برمی‌گیرد. برای رسیدن به این هدف در حوزه هنری افرادی که از ارزش‌های کشور هستند، مانند رزمندگان را معرفی می‌کنیم.

رییس حوزه هنری تصریح کرد: به گمان بعضی از افراد وظیفه حوزه هنری تنها پرداختن به انقلاب و دفاع مقدس است. ما هم همین را قبول داریم اما گمان می‌كنیم هر چیزی كه انقلاب را تهدید كند و آن را از آرمان‌هایش دور كند، مسأله انقلاب و طبعاً مسأله ما و حوزه هنری هم هست و امروز چه چیزی بالاتر از ترویج سبك زندگی غربی که انقلاب را تهدید می‌كند؟

این مقام مسوول با اشاره به جنگ نرم، گفت: مگر جنگ نرم مؤلفه‌ای مهم‌تر از سبك زندگی هم دارد؟ مگر نه این است كه خودشان اعتراف كردند سبك زندگی مد نظرشان یعنی مدیریت آرزوها، گرایش‌ها و انتخاب‌های مخاطب از طریق رسانه و آموزش؟ آیا حوزه هنری می‌تواند نسبت به این موضوع بی‌اعتنا باشد؟

وی یادآوری كرد: سال گذشته در همین روزها ما در كوران تهاجمی بودیم كه علیه حوزه هنری به علت موضع‌گیری درست و انقلابی‌اش در برابر فیلم‌های مسأله‌دار وارد شده بود كه ناگهان نامه‌ای از جایی آمد باید پاسخ دهیم. ماجرا از این قرار بود كه كسی از ما به جاهای بالاتر شكایت كرده بود كه چرا حوزه فلان فیلم را ساخته است كه محتوایش ضد انقلابی است.

وی ادامه داد: در نامه‌ای نوشتم مشكل این دوستان این فیلم نیست بلكه مسأله سیاسی است. لذا خواهش می‌كنم نگذارید سیاسیون تسویه حسابهای سیاسی و جناحی خود را به میدان فرهنگ و هنر بیاورند. این میدان مناسب این دعواها نیست.

مومنی ادامه داد: دیدگاه‌های سیاسی همیشه بر فرهنگ و هنر تأثیرگذار بوده است، لذا باید تلاش شود که این نگاه‌ها برداشته شود. افق دید هنرمندان متعهد به اسلام و آرمان‌های انقلاب بسیار بلندمدت و طولانی است و با دید سیاست‌گذاران که بعد از چند سالی تغییر می‌کنند متفاوت است.

رئیس حوزه هنری گفت: تحول در سبك زندگی نیازمند اموری عمیق‌تر است كه یكی از آنها بحث كودك و نوجوان و تولیداتی است كه برای این مخاطب تولید می شود لذا در تهیه و تولید آثار برای آنان سه مؤلفه خردورزی، شادابی و معنویت مد نظرمان است كه امیدوارم در آثارمان این سه مشهود باشد.

مراسم سالگرد یک‌سالگی حوزه هنری کودک و نوجوان، امروز، سه شنبه 6 اسفند 93 با اجرای سید جواد هاشمی در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها