چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید با کاغذ داخلی تولید شده‌اند

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی از توزیع 991 عنوان کتاب درسی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: امسال حدود 131 میلیون جلد کتاب درسی برای دانش‌آموزان با استفاده از 50 هزار تن کاغذ مازندران تولید کرده‌ایم. اکثر کتاب‌های درسی در سال تحصیلی جدید با کاغذ داخلی تولید شده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سید احمد حسینی در نشست خبری امروز (یکم شهریورماه) که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، گفت: اداره کل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی براساس آماری که از طرف استان‌ها در اختیار مرکز آمار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته بود، اقدام به تولید کتاب‌های درسی کرد. این کتاب‌ها اکنون در حال توزیع‌ و چاپند.

وی ادامه داد: براساس آمار ارایه شده از مرکز آمار وزارت آموزش و پرورش بیش از 12 میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی افزود: کتاب‌های درسی دوره‌های تحصیلی راهنمایی و دبیرستان از طریق 5پنج هزار و 400 کتابفروش در سراسر کشور توزیع خواهند شد. کتابفروشی‌ها مجازند تا کتاب‌های درسی را در استان‌ها از 12 شهریورماه توزیع کنند. همچنین کتابفروشی‌های استان‌های تهران و البرز از 18 شهریورماه به توزیع این کتاب‌ها مجاز می‌شوند.

حسینی اظهار کرد: از تمام کتابفروشی‌ها می‌خواهیم کتاب‌های درسی‌ را با تمام عناوین‌ در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند. هیچ کتابفروشی حق ندارد حتی یک عنوان کتاب درسی را از دانش‌آموزان دریغ کند.

وی عنوان کرد: کتاب‌های درسی دوره تحصیلی ابتدایی از 30 بهمن‌ماه سال گذشته در اختیار استان‌ها قرار گرفته‌اند. کتاب‌های درسی دوره پیش‌دانشگاهی نیز از 15 فروردین سال جاری در اختیار استان‌ها قرار گرفت. همچنین کتاب‌های درسی‌ فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از یکم تیرماه سال جاری از سوی اداره کل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی به استان‌ها ارایه شد.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی گفت: مسوولان توزیع کتاب‌های درسی در استان‌ها می‌توانند کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و پیش‌دانشگاهی را از 12‌ شهریورماه سال جاری در اختیار واحدهای آموزشی قرار دهند. همچنین مسوولان توزیع کتاب‌های درسی در استان‌های تهران و البرز از 18‌شهریورماه سال جاری می‌توانند کتاب‌های درسی را در اختیار واحدهای آموزشی قرار دهند.

وی ادامه داد: کتاب‌های درسی پایه‌های دوم و ششم ابتدایی به تعداد معلمانی که از هم‌اکنون در حال گذراندن دوره‌های آموزشی‌اند در اختیار استان‌ها قرار گرفته است. تک‌فروشی کتاب‌های درسی در فروشگاه‌های سراسر کشور از 15 مهرماه آغاز خواهد شد. زمان مرجوعی کتاب‌ها به مراکز اصلی توزیع کتاب‌ها از 30‌ آذرماه آغاز می‌شوند.

حسینی ادامه داد: pdf تمام کتاب‌های درسی بر سایت اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی قرار گرفته‌اند. امسال به همراه 63 عنوان کتاب درسی لوح فشرده نیز توزیع خواهد شد. از این 63 عنوان لوح فشرده 51 عنوان مربوط به رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش و 12 عنوان مربوط به دوره‌های تحصیلی راهنمایی و دبیرستان است.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی توضیح داد: امسال نیز مانند سال گذشته برای کتاب‌های درسی فارسی، قرآن، عربی و انگلیسی با هدف روان‌خوانی و صحیح‌خوانی کتاب‌های گویا یا لوح فشرده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی امسال دو مرکز رسیدگی به شکایات تدارک دیده است و از مردم می‌خواهیم تا هرگونه مشکلی در توزیع، قیمت و عنوان کتاب‌های درسی داشتند با شماره تلفن‌های 88827778 و 44987973 تماس بگیرند.

حسینی در پایان سخنانش یادآور شد: امسال بیش از 50 هزار تن کاغذ مازندران برای تهیه کتاب‌های درسی استفاده کرده‌ایم، اکثر کتاب‌های درسی در سال تحصیلی جدید با کاغذ داخلی تولید شده‌اند. تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب‌اسلامی (تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی) و ارتقا کیفیت تولید داخلی از  اهداف اداره کل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی در استفاده از کاغذ داخلی به شمار می‌روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها