شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
تجهیز کتابخانه‌های ارتش با 100 هزار جلد کتاب

سازمان عقيدتي ـ سياسي ارتش، بیش از 100هزار جلد کتاب را در سال 1389، به كتابخانه های ارتش جمهوری اسلامی ایران ارسال کرده و هر باب از این كتابخانه‌ها، حدود 3 هزار جلد اثر جديد در موضوع‌هاي مختلف را دريافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سازمان عقيدتي ـ سياسي ارتش در 3 مرحله، 69 هزار و 300 جلد كتاب‌ با موضوعاتي مانند دين، ادبيات، دفاع‌مقدس، روان‌شناسي، كليات، تاريخ و علوم اجتماعي را خريداري و در سال 1389، به كتابخانه‌هاي آجا ارسال کرده است. 

علاوه بر آثار ياد شده، 30 هزار و 500 جلد كتاب اهدايي توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز دريافت و به كتابخانه‌هاي ارتش ارسال شده اند.

در مجموع، بیش از 100هزار جلد اثر در سال گذشته، به اين كتابخانه ها ارسال شده و به طور متوسط، هر باب از كتابخانه‌های ارتش، حدود 3 هزار جلد كتاب جديد در موضوع‌هاي مختلف دريافت کرده اند.

همچنین 700 نسخه از 10 عنوان کتاب دفاع مقدس نشر آجا (ارتش جمهوری اسلامی ایران)، به کتابخانه های ارتش ارسال شده و 20 عنوان از آثار جديد این انتشارات، در قالب 14 هزار مجلد در آينده‌اي نزديك به این كتابخانه‌ها وارد خواهند شد. 

طراحی "سيستم نرم‌افزار جامع كتابخانه"، با در نظر گرفتن نيازهاي اطلاعاتي كتابخانه‌هاي سازمان عقيدتي ـ سياسي آجا و به منظور دسترسي سريع به منابع اطلاعاتي ابن كتابخانه‌ها، یکی دیگر از برنامه های اجرا شده در ساختار کتابخانه های ارتش در سال 89 است. اين سامانه، شامل نرم‌افزار ثبت اطلاعات تمامي انواع مدارك موجود مانند كتاب، مجله، مقاله، صدا،‌ تصوير، فيلم، عكس و لوح فشرده است.

معاونت فرهنگي سازمان عقيدتي ـ سياسي ارتش، این فعالیت ها را در مسیر اجراي ماموريت خود برای ارتقاي فرهنگ كتاب و كتابخواني در جمع نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران عملی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط