سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
علی‌پور ترانه‌های محلی و مجموعه آثارش را گردآوری می‌کند

هرمز علی‌پور گردآوری مجموعه‌ای از ترانه‌ها و دوبیتی‌هایش با گویش محلی و فارسی و همچنین مجموعه آثارش در طول 45 سال فعالیت هنری را در دست گردآوری و تدوین دارد.\

علی‌پور در گفت‌و‌‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره آثاری که برای چاپ آماده می‌کند گفت: مجموعه‌ای از دوبیتی‌های فارسی و محلی و همچنین تصنیف‌ها و ترانه‌هایم با گویش بختیاری و فارسی را برای چاپ در مجموعه‌ای گردآوری می‌کنم.

وی ادامه داد: عنوان احتمالی این مجموعه «ترانه‌های هرمز» است و تمام ترانه‌ها و دوبیتی‌هایی را که از دوران جوانی سروده‌ام در برمی‌گیرد. حدود 300 ترانه و دوبیتی را برای این مجموعه درنظر گرفته‌ام.

این شاعر درباره فضا و موضوعات این ترانه‌ها اظهار داشت: اغلب این ترانه‌ها و دوبیتی‌ها پیرامون مسائل و موضوعات عاطفی، اجتماعی، فلسفی و حدیث نفس سروده شده‌اند. این مجموعه توسط انتشارات «ترازا» منتشر می‌شود.

وی به گردآوری تمامی مجموعه آثار و فعالیت‌هایش اشاره و تصریح کرد: حاصل 45 سال فعالیت هنری‌ام در زمینه شعر، مقاله، نقد و گفت‌و‌گو که در کتاب‌ها و نشریات مختلف به چاپ رسیده‌اند را در دست گردآوری دارم.

علی‌پور در پایان افزود: این مجموعه آثار با عنوان «کتاب‌شناخت هرمز علی‌پور» منتشر می‌شود. هنوز ناشری برای چاپ این کتاب درنظر نگرفته‌ام اما مشغول رایزنی با چند ناشر برای چاپ این مجموعه هستم.

هرمز علی‌پور متولد 4 اسفند 1325 در ایذه و فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است. فعالیت جدی‌اش در حوزه شعر را از سن 20 سالگی با چاپ شعری در مجله فردوسی آغاز کرده است.

از جمله آثار او می‌توان دفترهای شعر «سپیدی جهان»، «کودک و کبوتر»، «نرگس فردا»، «الواح شفاهی»، «اوراق لاجورد»، «علف یونان»، «دفتر شطرنجی»، «لغت عذرا»،«فاخته هیمالیا» و «سب با به» را نام برد.

«به لامکان به نرگس‌ها»(گزیده سه دفتر شعر) توسط نشر تکا و «کانکس 64» توسط انتشارات نوح‌نبی(ع) عنوان آخرین مجموعه شعرهای منتشر شده این شاعر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط