شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۴
مجتهدي درباره ضرورت تاريخ‌ و تاريخ‌نويسي سخن مي‌گويد

اهميت و ضرورت تاريخ و تاريخ‌نويسي، در پژوهشگاه علوم‌انساني و مطالعات فرهنگي واكاوي مي‌شود. در اين نشست تخصصي كريم مجتهدي نويسنده كتاب «فلسفه تاريخ»سخن مي‌گويد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، دكتر كريم مجتهدي، عضو گروه تاريخ پژوهشگاه علوم‌انساني و مطالعات فرهنگي، شنبه 8 آبان‌ماه، در نشستي با علاقه‌مندان تاريخ به ارايه اهميت و ضروت تاريخ و تاريخ‌نويسي مي‌پردازد.

دکتر کريم مجتهدي استاد فلسفه دانشگاه تهران است. او سهم به‌سزايی در رشد پژوهش‌های فلسفی در ايران داشته است. «فلسفه نقادی کانت»، «فلسفه در آلمان»، «فلسفه و تجدد»، «فلسفه در قرون وسطي»، «فلسفه تاريخ»، «دكارت و فلسفه او»، «فلسفه و غرب»، «فلسفه و فرهنگ»، «آشنايي ايرانيان با فلسفه‌هاي جديد غرب»، «نگاهي به فلسفه‌هاي جديد و معاصر در جهان غرب» و... از جمله آثار اوست.

وي تاکنون سه کتاب درباره هگل، فيلسوف نامدار آلماني منتشر کرده است. «درباره هگل و فلسفه او» در سال 1370، «پديدارشناسي روح از منظر هگل» در سال 1371 و «منطق از نظرگاه هگل» در سال 1377، عنوان سه کتابي است که تا به امروز به همت اين استاد فلسفه منتشر شده‏اند. کتاب چهارم وي در باب هگل نيز با عنوان «افکار هگل» نيز به تازگي سوي انتشارات پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي منتشر شده است.

بررسي «اهميت و ضرورت تاريخ و تاريخ‌نويسي» شنبه 8 آبان‌ماه ساعت 15 الي 17 در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم‌انساني و مطالعات فرهنگي، واقع در بزرگراه كردستان، خيابان ايران‌شناسي برگزار مي‌شود و ورود براي علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها