دوشنبه ۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۴
78 دلیل آشتی آمریکایی‌ها با کاسترو در يك کتاب

نويسنده آمريكايي در كتاب جديد خود كه به مناسبت پنجاهمين سالگرد تحريم‌هاي آمريكا عليه جمهوري كوبا منتشر كرده،ضمن اشاره به فرصتهاي جديدي كه در اين كشور كمونيستي براي آمريكا به وجود آمده است پايان اين تحريم‌ها را كمك به اقتصاد و سياست آمريكا مي‌داند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پايگاه «رداوربيت»، «آلكس لايتمن» نويسنده آمريكايي در پنجاهمين سالگشت آغاز تحريم‌هاي آمريكا عليه كوبا كتاب «آشتي: 78 دليل براي پايان دادن تحريم‌هاي ايالات متحده علیه كوبا» را با هدف معرفي فرصتهاي جديدي كه در اين كشور براي سياست و اقتصاد آمريكا پديد آمده است تاليف و منتشر كرد.

محور اصلي اين كتاب مسايل و موضوع‌هاي چالش‌برانگيز بين دو كشور آمريكا و كوبا در زمينه مسايل سياسي و حقوقي است كه كنگره و ديگر بخش هاي آمريكا سرگرم بررسي و بحث درباره آن هستند. به اعتقاد نويسنده، ذخاير عظيم نفت كه اخيرا در كوبا کشف شده است و صنعت جهانگردي آن به همراه ابداع‌ها و نوآوري‌هاي دولت كوبا و سخنراني ها و مصاحبه هاي فيدل كاسترو، كوبا را به يك موضوع داغ و فرصتي براي مشاغل و فعاليت هاي تجاري سودمند بدل ساخته است.

لايتمن در اين كتاب به ذكر نتايج اعجاب آور هزاران ساعت بحث و تحقيق درباره آمريكا و كوبا و تحليل سياست‌هاي عمده به صورتي روشن وساده و ذكر مراجع اين سياست ها مي‌پردازد. بخش عمده مطالب كتاب، ناشناخته و ناآشنا هستند همانطور كه به علت منافع خاص براي دهه‌ها ناشناخته باقي مانده بودند.نفت و گاز، پزشكي، مسافرت و فرصتهاي ديگري در كوبا هستند كه عرضه كننده فرصتهاي بديعي براي آمريكا و ديگر رقباي آسيايي و اروپايي آن است.

نويسنده مي گويد: خوشحالم و به كتاب جديد خود افتخار مي‌كنم... انتخابات آمريكا و راي سازمان ملل درباره كوبا مهم هستند و مي‌توانند لحظه‌اي حياتي در تغيير روابط آمريكا و كوبا و روابط بين دو ملت باشند. وي اضافه مي‌كند: اكنون زماني است كه نگاهي هوشمندانه تر و دورانديشانه‌تر به اين مساله داشته باشيم كه آمريكا چگونه خودش را نابود مي كند و اعتبار خود در هر گوشه از جهان را زير سوال مي‌برد؛ تا بفهميم كه آيا آمريكايي ها به اندازه كافي قوي و شجاع هستند تا آشتي كنند.

لايتمن معتقد است كشف ذخاير گازي و نفتي اخير، فرصت فروش ميلياردها دلار فرآورده‌هاي كشاورزي آمريكا در كوبا، 200 هزار فرصت شغلي براي آمريكايي‌ها، افزايش توليد ناخالص داخلي، حذف هزينه‌هاي تحريم و پايان دادن به كابوس روابط عمومي جهاني برخي از دلايلي هستند كه امريكا بايد برپايه آنها به تحريم ها عليه كوبا پايان دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها