شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲
«مباحث نوین در شیمی معدنی» تشريح شد

كتاب «مباحث نوین در شیمی معدنی» ترجمه منصور عابدینی با ويراستاري گرد مایر، دیتر نومان، لارس وزمان از سوي مركز نشر دانشگاهي منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نوشتار حاضر درباره نوزده فعاليت پژوهشي نوين از 15 تا 20 سال پيش جمع‌آوري شده است كه اكنون مباحث آن در حال توسعه است.

این فعاليت‌هاي پژوهشی توسط استادانی از ژاپن، کانادا، انگلستان، آمریکا، استرالیا، فرانسه، سويیس، آلمان و هلند ارايه شده است. ترجمه کتاب نيز به غنای ادبیات علمی در زبان فارسی کمک می‌کند و مطالب آن برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و علاقه‌مند شیمی از نظر ارايه ایده‌های تازه سودمند است. 

شیمی معدنی، شاخه بزرگی از علم شیمی است که به طور کلی شامل بررسی، تحلیل و تفسیر نظریه‌های خواص و واکنش‌های تمام عناصر و ترکیبات آن‌ها و  اغلب مشتقات آن‌هاست.

در شیمی معدنی درباره گستره وسیعی از موضوعات از جمله ساختمان اتمی، کریستالوگرافی، انواع پیوندهای شیمیایی اعم از پیوندهای کووالانسی، یونی، هیدروژنی و...، ترکیبات کوئوردیناسیون و نظریه‌های مربوطه از جمله نظریه میدان بلور و نظریه اوربیتال مولکولی، واکنش‌های اسید و باز، سرامیک‌ها، تقارن مولکولی و انواع بخش‌های زیرطبقه الکتروشیمی (الکترولیز، باطری، خوردگی، نیمه رسانایی) بحث می‌شود.

كتاب «مباحث نوين در شيمي معدني» در قطع وزيري، 392 صفحه و بهاي 73000 ريال از سوي مركز نشر دانشگاهي منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها