یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶
یاوری دومین مجموعه شعرش را منتشر می‌کند

دومین مجموعه شعر رضا یاوری با عنوان «حرفی نیست مگر کلاغی که پرید» تا پایان امسال توسط نشر شاملو منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.\

یاوری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره مجموعه شعر آماده انتشارش گفت: دومین مجموعه شعر من با عنوان «حرفی نیست مگر کلاغی که پرید» دربرگیرنده حدود 50 قطعه شعر سپید است که اغلب پیرامون موضوعات اجتماعی سروده شده‌اند.

وی ادامه داد: گاه شاعر تنها به دغدغه‌های شخصی خود در شعر می‌پردازد؛ اما در سروده‌های این مجموعه سعی کرده‌ام به مسائل و موضوعات عمومی‌تر بپردازم. به عبارت دیگر فضای این شعرها به فضای زندگی امروز و مسائل آن نزدیک‌تر شده است.

این شاعر درباره تفاوت‌ دومین مجموعه شعرش با مجموعه نخستش اظهار داشت: سعی کردم در شعرهای این مجموعه بیشتر به سوی سادگی و صمیمیت زبان پیش بروم. البته ارزیابی نهایی برعهده خوانندگان و منتقدان این مجموعه است.

وی با تاکید بر تلاشش برای رسیدن به جوهره اصلی شعر توضیح داد: در این شعرها از تکنیک‌ها و بازی‌های زبانی خارج شده‌ام. البته منظورم بازی‌ها و تکنکی‌های زبانی است که در شعر دهه 70 به وجود آمد و به‌نظر به شعر لطمه می‌زد و جوهره اصلی شعر در آن محو می‌شد.

مجموعه شعر «حرفی نیست مگر کلاغی که پرید» تا پایان امسال توسط نشر شاملو منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

یاوری در پایان به کتاب دیگری اشاره و تصریح کرد: تعدادی از شعرهای من در کتاب «گزیده شعر معاصر ایران» که به انتخاب غلام‌رضا بروسان توسط انتشارات مروارید منتشر می‌شود گنجانده شده است. این کتاب به گزیده‌ای از شعرهای شاعران معاصر ایران اختصاص دارد.

سال گذشته نخستین مجموعه شعر یاوری با عنوان «کاکتوس‌ها همدیگر را دوست دارند» توسط نشر شاملو منتشر شد. این مجموعه دربرگیرنده 44 قطعه شعر کوتاه سروده شده در قالب سپید بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط