دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۵
پدر، مادر با من حرف بزنيد

«پدر و مادر با من حرف بزنيد» نام كتابي از «پرل درگو» است كه راه‌كارهايي عملي براي برقراري ارتباط بين بچه‌ها و والدين ارائه مي‌كند.

ايبنا نوجوان: هر بچه‌اي به مجبت نياز دارد. هر بچه‌اي به حمايت و تكيه‌گاه نياز دارد، شما هم به مهر و محبت نيازمنديد و لازم است نيازهاي‌تان را در خانواده برآورده كنيد.

شما حق داريد از خانواده‌تان محبت بخواهيد و حتي مي‌توانيد از والدين‌تان درخواست كنيد نيازهايتان را برآورده كنند. اما اين‌ها شرط دارد: اول اين‌كه بايد نيازهايتان منطقي باشند و بعد... 

يادتان باشد زماني كه مي‌خواهيد نيازهايتان را به آن‌ها بگوييد به اين راز توجه كنيد: «خواسته‌ات را در زمان مناسبي مطرح كن؛ نه وقتي كه آن‌ها خسته‌اند يا مشغول انجام كاري هستند.»

اين كتاب كليدي است كه به شما و والدين‌تان كمك مي‌كند تا دري جديد را به سوي خوشبختي باز كنيد. در اين كتاب 14 مجوز و فعاليت را مي‌بينيد كه موجب مي‌شود از بودن با خانواده و همكلاسي‌هاي‌تان لذت ببريد. همچنين به مرور، شما مجوزهاي ديگري را هم كه نياز داريد، كشف خواهيد كرد.

بزرگسالان مسؤول خوشبختي بچه‌ها هستند و  وظيفه‌ي آن‌هاست كه به بچه‌ها توجه كنند، احترام بگذارند و حمايت‌شان كنند. گاهي والدين به دليل مسؤوليت‌هاي زيادي كه به عهده دارند، فراموش مي‌كنند كه بچه‌ها براي رشد و پيشرفت به كمك‌هاي مداوم آن‌ها نياز دارند. 

شما و خانواده‌تان از طريق اين كتاب به گونه‌اي متفاوت يكديگر را مي‌بينيد. والدين‌تان، شما را از ته دل دوست دارند و بهترين‌ها را براي شما مي‌خواهند، حتي زماني كه فكرشان مشغول است و شما فكر مي‌كنيد رابطه‌شان با شما سرد و غيرصميمي است. به آن‌ها بگو: «مامان، بابا، با من صحبت كنيد و يك مجوز برايم بخوانيد.»

اين كتاب براي والدين هم مفيد است؛ چون به گونه‌اي نوشته شده كه كودكان و نوجوانان مي‌توانند به همراه خانواده‌هايشان آن را مطالعه كنند و از مطالب آن براي برقراري رابطه‌ي بهتر، بهره بگيرند.  والدين مي‌توانند دوره‌اي را با مشاركت خانواده‌هاي ديگر تشكيل دهند و از اين كتاب باهم استفاده كنند. 

چاپ نخست كتاب «پدر و مادر با من حرف بزنيد» را انتشارات فراروان با قيمت 2300 تومان منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها