جمعه ۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
نگاهي به روش‌هاي صحيح زندگي از نگاه پيامبر(ص)

موسسه بوستان كتاب اثري ديگر از علامه سيدمحمدحسين طباطبائي را با عنوان «سنن النبـی(ص)» با ترجمه محمدهادی فقهی و به كوشش سيدهادي خسروشاهي منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي موسسه بوستان كتاب، علامه سید محمدحسین طباطبائى در اين اثر كوشيده است بخشی از سنن پیامبر اسلام(ص) را در حوزه‌هاي گوناگون زندگي فردي و اجتماعي نظير‏ آداب معاشرت، زینت‌ كردن، سفر، خوردنى‏ها و آشامیدنى‏ها، امور مربوط به اموات، آداب نماز، قرائت قرآن، آداب دعا و ... بيان كند. 

 در بخشي از معرفي اين كتاب درباره ضرورت الگوگيري از رفتار فرستاده خداوند آمده است: «به فرموده قرآن کریم، پیامبر گرامى اسلام(ص) الگو و اسوه همه انسان‏هاست و رفتار و گفتار آن بزرگوار، منبع اصیل و بسیار اطمینان‏بخشى برای زندگی است. لذا تأسى به این اسوه حسنه، شناخت سنت‏هاى آن حضرت، یک ضرورت است.» 

سید محمدحسین طباطبایی معروف به علامه طباطبایی(۱۲۸۱ - ۱۳۶۰ هجری شمسي) فقیه، فیلسوف و مفسر قرآن شیعه ایرانی است.

زنده کردن حکمت و فلسفه و تفسیر در حوزه‌های تشیع بعد از دوره صفویه از جمله اقدامات بارز وي به شمار مي‌آيد. به ویژه این که وی به بازگویی و شرح حکمت صدرایی اکتفا نکرد و به تأسیس معرفت‌شناسی در این مکتب پرداخت. همچنین با انتشار کتاب‌هاي فراوان و تربیت شاگردانی مانند شهيد مرتضی مطهری در دوران مواجهه با اندیشه‌های غربی نظیر مارکسیسم، به اندیشه دینی حیاتی مجدد بخشید و حتی در نشر آن در مغرب زمین نیز كوشيد.

موسسه بوستان كتاب، نخستين چاپ كتاب «سنن النبـی(ص)» را در قطع وزیری، جلد شومیز، 224 صفحه و بهاي 34000 ريال روانه بازار نشر كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط