یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵
مبارزه با «خستگي مزمن» در بازار كتاب

كتاب «خستگي مزمن» برگرفته از تكنيك‌هاي مركز تمرينات ورزشي كوپر، راهنماي كامل پيشگيري و درمان را بر اساس تجربيات پزشكان مطرح مي‌كند. اين اثر به قلم «نيل اف.گوردون» و با ترجمه نادر طوسي از سوي انتشارات علم و حركت روانه بازار نشر شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، كتاب خستگي مزمن مجموعه‌اي از راه‌هاي درماني براي بهبود بيماران مبتلا به ديابت، اختلالات تنفسي، سكته مغزي، التهاب مفاصل (آرتريت) را ارائه مي‌دهد كه با استفاده از تمرينات ورزشي سعي بر پيشگيري و درمان آن دارند.

در اين كتاب نويسنده اميدوار است بيماران مبتلا به CFS آن‌قدر بي‌روحيه و افسرده نباشند كه انگيزه مبارزه با بيماري را از دست بدهند، زيرا «اين كتاب مخصوص بيماران با انگيزه‌اي است كه نمي‌گذارند بيماريشان، هرچند ناتوان كننده و عجيب، بر آنها غلبه كند. آنها هر آنچه در توان داشته باشند براي به كارگيري توانايي‌ها و امكانات خود و بهبود وضعيتشان به كار مي‌بندند (گرچه اين روند كند باشد). اگر شما جزو اين دسته‌ايد، كتاب خوبي را انتخاب كرده‌ايد، زيرا به اعتقاد نويسنده "مركز ورزش‌هاي هوازي كوپر" يكي از بهترين و بي‌خطرترين برنامه‌هاي ورزشي توانبخشي CFS در آمريكا را تهيه كرده است.»

هدف اين كتاب پركردن خلايي است كه در اطلاعات اين بيماران وجود دارد و اين كار از طريق ارايه اطلاعات عملي و سهل‌الوصولي درباره توانبخشي ورزشي صورت مي‌گيرد كه آگاهي از آنها علاوه بر مخاطب، براي پزشكان نيز لازم است.

در بخشي از اين كتاب آمده است: «گرچه مطالعات قطعي و درازمدتي درباره CFS به عمل نيامده، اما محققان بر اين باورند كه اين بيماري به خودي خود مهلك نيست. به هر حال، اگر به جديدترين يافته‌هاي بهداشتي توجه داشته باشيد، مي‌دانيد يك زندگي غيرفعال و بي‌تحرك و آمادگي جسماني پايين (دو ويژگي مشخصه بسياري از بيماران CFS) احتمال ابتلاي افراد را به بيماري‌‌هاي مزمن بالقوه كشنده از جمله بيماري عروق و كرونر (اكليلي)، افزايش فشار خون، ديابت و احتمالاً سكته و سرطان افزايش مي‌دهد. در واقع، در مطالعه درازمدت مركز تحقيقات ورزش‌هاي هوازي كه بيش از 13000 بيمار كلينيك كوپر را به طور متوسط طي 8 سال پيگيري كرده است، معلوم شده مردان و زناني كه كمترين حد آمادگي جسماني را داشته‌اند، بسيار بيشتر از آناني كه داراي آمادگي جسماني بوده‌اند، از بيماري‌هاي مختلف مرده‌اند. در مورد مردان اين احتمال 44/2 برابر و در زنان 65/3 برابر افزايش نشان داده است.»

چاپ دوم كتاب (خستگي مزمن) اثر «نيل.اف.گوردون» با ترجمه نادر طوسي در شمارگان 2200 نسخه، 131 صفحه‌ و قيمت 35000 ريال روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط