شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۶
«ثنای سنایی»؛ مقاله‌هایی برای شناخت حکیم سنایی

مجموعه مقالات برگزیده در نخستین همایش بين‌المللي «بزرگداشت حكيم سنايي» که سال گذشته توسط دانشگاه الزهرا برگزار شد، در قالب کتابی با مقدمه مریم حسینی، دبیر علمی آن همایش با عنوان «ثنای سنایی» توسط انتشارات خانه کتاب در دست انتشار است./

حسینی در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تعداد مقاله‌های این کتاب گفت: حدود ۵۰ مقاله از پژوهشگران داخلی که به معرفی سنایی با شیوه‌ای نوین و نقد ادبی آثار او پرداخته‌اند در این کتاب گنجانده شده اند. این مقاله‌ها، آثاری اند که از میان ۱۴۰ مقاله رسیده به دبیرخانه همایش به عنوان مقاله‌های برتر برگزیده شدند.

وی به محورهای همایش اشاره و تصریح کرد: مقاله‌هایی که در این کتاب منتشر می‌شوند نیز درباره محورهای همایش یعنی «سنایی و نقد احوال و آثار»، «اندیشه و عرفان سنایی»، «شيوه شاعری و سبك سنایی» و «سنایی ،حکمت ، فلسفه و دین» هستند.

حسینی با تاکید بر این مطلب که این کتاب نخستین اثر مستقل درباره سنایی است، اظهار داشت: «ثنای سنایی» در هشت فصل با عنوان‌های «عرفان سنایی»، «شخصیت‌پردازی سنایی، «مسائل کلام و فلسفه در آثار سنایی»، «جامع‌شناسی شعر»، «سنایی و ادبیات تطبیقی»، «حکیمان، عارفان، شاعران و سنایی»، «شیوه شاعری سنایی» و «کارکرد نقد و نظریه‌های ادبی در آثار سنایی» منتشر می‌شود.

وی در پایان افزود: این مقاله‌های تلاشی برای بازیابی آثار گمشده سنایی، بازیابی اشعار تازه به‌دست‌آمده او و شناخت و معرفی بهتر او هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط