سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۶
بوطیقای ساختگرا بررسی می‌شود

کتاب «بوطیقای ساختارگرا» نوشته‌ی جاناتان کالر و ترجمه‌ی کورش صفوی به همت انتشارات مینوی خرد منتشر شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، کتاب «بوطیقای ساختارگرا» از جمله نخستین تلاش‌ها برای جذب ساختارگرایی فرانسوی در زمینه و چشم‌انداز فرهنگ انگلو ـ آمریکایی است و برای علاقه‌مندان به مباحث ساختگرایی، زبان‌شناسی و مطالعه ادبیات، منبع ارزشمندی به شمار می‌آید.

جاناتان کالر، مولف كتاب، یکی از استادان بزرگ زبان‌شناسی و متخصص نشانه شناسی و ادبیات است. این کتاب 30 دهه قبل رسانه دکترای کالر بوده ولی دنیا این کار را به عنوان یک کار کلاسیک می‌شناسد.

كورش صفوي پيش از اين كتابي ديگر از جاناتان كالر با نام «فردینان دو سوسور» را نيز ترجمه كرده است. کالر در این کتاب زندگی‌نامه جامعی از سوسور ارائه می‌کند و تک تک نظریات سوسور را توصیف می‌کند.

صفوی كه در آلمان و اتریش در مدارس عالی ترجمه زبان آلمانی خوانده، دکترای زبان‌شناسی‌اش را در ایران و از دانشگاه تهران گرفته است. اولین کتاب صفوی پس از انقلاب «درآمدی بر زبان‌شناسی» بود که در سال 1360 منتشر شد.

«هفت‌گفتار درباره ترجمه»، «واژه‌نامه زبان شناسی فارسی - انگلیسی»، «نگاهی به پیشینیه زبان فارسی»، «از زبان‌شناسی به ادبیات»، «زبان‌شناسی و ادبیات»، «گفتارهایی در زبان‌شناسی»، «منطق در زبان شناسى»، «محفل فيلسوفان مرده» و «دنياي سوفي» از ديگر آثار او محسوب مي‌شوند.

در ادامه سلسله‌نشست‌هاي هفتگی شهر کتاب، نشست نقد و بررسي كتاب «بوطیقای ساختارگرا» نوشته‌ی جاناتان کالر، در روز سه‌شنبه، سوم آذرماه 1388، ساعت ۱۶:۳۰ با حضور فرزان سجودی، امیرعلی نجومیان و کورش صفوی در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان مي‌توانند جهت حضور در اين نشست به ساختمان معاونت فرهنگي شهر كتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم مراجغعه نمايند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط