دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۴
انتشار تمبرهای پستی هری‌پاتر در بریتانیا

تمبرهای پستی «هری‌پاتر» چهار روز پیش از انتشار آخرین جلد از مجموعه داستان‌های این جادوگر جوان روانه بازار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از «سی‌ان‌ان»، اداره پست سلطنتی بریتانیا قصد دارد 17 ژوئیه سال جاری (26 تیر) یعنی چهار روز پیش از انتشار رسمی آخرین کتاب «هری‌پاتر» با عنوان «هری‌پاتر و قدیسان مرگ» تمبرهای «هری‌پاتر» را در هفت طرح منتشر کند. 

این تمبرها طرح جلد هفت کتاب «هری‌پاتر» را برخود دارند. این تمبر‌ها قرار است در میلیون‌ها قطعه منتشر شده و روانه بازار شود. 

«جولیتا ادگار» که مسئول بخش انتشار تمبرهای خاص در اداره پست سلطنتی بریتانیا است انتشار این تمبر را همسو با سنت دیرین این اداره در انتشار تمبرهای پستی حول موضوعات اجتماعی و به مناسبت‌های مهم توصیف کرد.

 او افزود: «هیچ شکی نیست که «هری‌پاتر» و داستان‌هایش که به ده‌ها زبان ترجمه و در سراسر جهان منتشر می‌شوند تاثیری بر عادات کتاب‌خوانی ما داشته است.» 

تا کنون بیش از 325 میلیون نسخه از داستان‌های «هری‌پاتر» در سراسر جهان فروخته شده است. این در حالی است که این آمار حیرت انگیز شامل آخرین داستان «جی کی رولینگ»، یعنی «هری‌پاتر و قدیسان مرگ» نمی‌شود. 

«رولینگ» پیشاپیش اعلام کرده است که دو تن از شخصیت‌های مهم مجموعه داستان‌های «هری‌پاتر» در این جلد آخر کشته می‌شوند و به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود آمار فروش این کتاب در مقایسه با داستان‌های قبلی بیشتر باشد. «هری‌پاتر و قدیسان مرگ» 21 ژوئیه (30 تیر) روانه بازار کتاب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها