دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۷
زنان بیشترین خوانندگان کتاب‌های الکترونیک

تازه ترین بررسی‌ها درباره کتاب‌های الکترونیکی نشان می‌دهد که زنان بین 40 تا 50 سال، بیشترین خوانندگان این گونه کتاب‌ها را تشکیل می‌دهند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور، «استیون پندرگراست» رییس و مدیر اداره فن‌آوری انتشارات «بارنز اند نوبل» با استناد به بررسی‌های جدید اعلام کرد در حال حاضر زنان بین 40 تا 50 سال که درآمد و تحصیلات آنها بالاتر از میانگین کل جامعه است، بیشترین درصد خوانندگان کتاب‌های الکترونیک را تشکیل می‌دهند.

به گفته پندرگراست، این در حالی است که تا چند سال قبل بیشتر کسانی که این گونه کتاب‌ها را مطالعه می‌کردند، مردانی بودند که به ابزارهای الکترونیکی علاقه خاصی داشتند.
 
پندرگراست که در گفت و گو با سایت «کامپیوتر ورد» سخن می‌گفت، افزود: با وجود اين كه حدود 55 درصد خوانندگان سنتی کتاب، زنانند، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد زنان بیشتر به کتاب‌های الکترونیک روی آورده‌اند.

وی با اشاره به اين كه انتشارات «بارنز اند نوبل» ماه گذشته میلادی 15/7 میلیون دلار کتاب الکترونیکی فروخته، پیش‌بینی کرد که اقبال عمومی به این گونه کتاب‌ها در سال 2010 افزایش چشمگیری يابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها