سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
محجوب مشی روشنگرانه داشت

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، درگذشت حسین محجوب، مدیر‌عامل شرکت سهامی انتشار را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در متن این پیام آمده است: «جامعه فرهنگ‌پرور نشر کتاب و کتابفروشی ایران، در ماه‌های پایانی آخرین سال سده 14 خورشیدی، ناباورانه یکی از پیشکسوتان صدیق و بزرگ‌مردان اثرگذار خود، زنده‌یاد حسن محجوب را از دست داد.
 
او از بزرگان نشر و کتابفروشی بود که در قانون‌مداری و ارتقاء نظام صنفی و همکاری با اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان، همواره برای رشد فرهنگ نشر و کتاب پیشتاز بود.
 
شرکت سهامی انتشار در میانه دهه سی خورشیدی بر اساس خرد جمعی فرزندان دانا و پرتلاش کشور عزیزمان ایران شکل گرفت و به مرور توانست با توجه به اهداف بنیان‌گذران خود در میان ناشران کشور اثر گذاری خود را در جامعه دانشگاهی و فرهنگی ایجاد کند.
 
رشد موثر فرهنگی، پویایی در حوزه اندیشه و تداوم فعالیت موسسه سهامی انتشار در حوزه فرهنگ مکتوب را باید مرهون تدابیر حسن محجوب دانست که در بیش از 6 دهه و گذر از دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها و نیز روزها و سال‌ها این موسسه فرهنگی را راهبری نماید. محجوب مشی روشنگرانه در کار خود داشت.
 
او مدیری برنامه‌ریز بود؛ پایبندی به اصول دینی، سعادت‌خواهی، صداقت، سادگی و آزادگی و نیز توسعه رفتار اخلاقی و گسترش علم و دانش، توجه به حفظ هویت و منافع ملی  نقشه راهی بود که او در طی سال‌ها مدیریت خود بدان توجه داشت. افزون بر این او مدیری مسئولیت‌پذیر بود و آنچنانی که در اهداف موسسه بیان کرده است همواره خود و موسسه را نسبت به مشتریان، پدیدآورندگان، کارکنان، سهامداران و جامعه مسئول و پاسخگو می‌‌دانست.

در همین راستا در سال 1382 به‌عنوان خادم برگزیده نشر از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیده و در سال ۱۳۹۴ به‌عنوان پیشکسوت صنعت نشر از او تقدیر شد.   
 
خانه کتاب و ادبیات ایران، درگذشت مدیر اندیشمند و فرهیخته موسسه سهامی انتشار را به خانواده معزز و معزای محجوب تسلیت عرض می کند و برای آن مرحوم از خداوند منان رحمت واسعه الهی و برای فرزندان برومند ایشان و نیز همکاران ارجمند آن مرحوم صبر و اجر آرزومند است. همچنین به اصحاب نشر و اعضای محترم اتحادیه ناشران و کتابفروشان که سوگوار یکی از اعضای پیشکسوت خود هستند تعزیت و تسلیت عرض می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها