دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
بیش از 3000 نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی قزوین اهدا شد

بیش از سه هزار نسخه کتاب از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ۳۲۸۵ نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی این استان اهدا کرد.

کتاب‌های اهدایی غالباً از تازه‌های نشر، ویژه رده‌های سنی کودک و نوجوان در موضوعات کمک درسی و ادبیات، تاریخ، فلسفه و عرفان، بهداشت و ورزش، دفاع‌مقدس، دین، مهارت‌های خانه‌داری و علوم هستند. این منابع بعد از بررسی و تفکیک، بین کتابخانه‌های عمومی تازه تاسیس، روستایی، محروم و کتابخانه‌های که با کمبود منابع مواجه هستند، توزیع خواهد شد.

این اقدام برای نخستین بار در استان قزوین، با پیگیری و تلاش «میثاق گودرزی»، مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین، انجام شد.

این اقدام در راستای ایجاد پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» انجام شده است. ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تقویت مجموعه‌سازی کتابخانه‌های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم و ایجاد تعلق در تامین منابع کتابخانه‌ها، ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای کتاب، فرهنگ‌سازی به منظور اهدای کتاب‌های مفید و بلااستفاده موجود در منازل و ادارات،‌ از عمده‌ترین اهداف راه‌اندازی پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها