دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
روایتگر هشت سال دفاع مقدس به بیماری کرونا مبتلا شد

حمید داود آبادی رزمنده و روایتگر هشت سال دفاع مقدس به بیماری کرونا مبتلا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مهر نوشت: حمید داود آبادی رزمنده و روایتگر هشت سال دفاع مقدس به بیماری کرونا مبتلا شد.

حمید داود آبادی متولد ۲۵ مهر ۱۳۴۴ در شهر تهران، اصالتش به شهر داودآباد اراک استان مرکزی بر می‌گردد. داود آبادی در سال ۱۳۶۰ در سن ۱۶ سالگی به منطقه سومارکرمانشاه اعزام شد و تا پایان جنگ تحمیلی در عملیات‌هایی چون بیت المقدس، رمضان، والفجر ۸، کربلای ۱، کربلای ۵، کربلای ۸ حضور داشت. داودآبادی با حضور پنجاه ماهه‌اش در دوران جنگ تحمیلی بارها مجروح شد، ۱۴ تیر و ترکش بر بدنش اصابت کرد که همچنان به دلیل آن مصدومیت‌ها هر از چندگاه در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار می‌گیرد. داود آبادی از سال ۱۳۶۶ اقدام به نوشتن و انتشار مطالب سیاسی در روزنامه کیهان و ثبت خاطرات جنگ در روزنامه جمهوری اسلامی کرد. سال ۱۳۷۰ اولین کتاب خود را با نام یاد یاران منتشر کرد.

از جمله آثار او می‌توان به آسمان زیر خاک، از معراج برگشتگان، ۳۷ سال، چادر وحدت، حماسه ذوالفقار، خاطرات انقلاب اسلامی، خاطرات شکنجه، ناگفته‌ها، دیدم که جانم می‌رود، عباس برادرم و… اشاره کرد. داودآبادی در سال ۱۳۶۹ یک سال دوره کارگردانی و فیلمنامه نویسی را در انجمن سینمای جوان تهران گذراند. مشاور اصلی محتوایی فیلم سینمایی اخراجی‌ها ۱ پیرامون دفاع مقدس ساخته مسعود ده نمکی، بازی در فیلم قلاده‌های طلا ساخته ابوالقاسم طالبی از جمله فعالیت‌های هنری حمید داود آبادی می‌باشد. رتبه اول در نخستین دوره جشنواره مطبوعات در سال ۱۳۷۳ از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مدیریت صفحه از معراج برگشتگان رتبه سوم در جشنواره کتاب دفاع مقدس بهمن ۱۳۸۰ در کتاب تفحص رتبه دوم در پانزدهمین جشنواره کتاب دفاع مقدس آذر ۱۳۹۰ در رشته خاطره خودنگاشته برای کتاب از معراج برگشتگان در هشتمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج در مهر ۱۳۹۳، از داودآبادی به عنوان نویسنده دفاع مقدس تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها