یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
«یک مشت نخودچی» در به خانه بر می‌گردیم

برنامه «به خانه بر می‌گردیم» این هفته به مناسبت دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) کتاب «یک مشت نخودچی» را برای بینندگان خود معرفی و قسمت‌هایی از این کتاب را در طول هفته قرائت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، کتاب «یک مشت نخودچی» حاصل کارگاه داستان و رمان «ضامن آهو» به قلم جمعی از نویسندگان این کارگاه به زیور طبع آراسته شده است. این کتاب ۱۶ روایت از نویسندگانی چون؛ معصومه قربانی، صدیقه شاهسون، شمسی وفایی، فاطمه طوسی و... است که اشاره به رفتار، سیره و معجزات و کرامات علی‌بن موسی‌الرضا(ع) دارد.

سادگی و عدم پیچیدگی متن یکی از امتیازات داستان محسوب می‌شود که به خوبی در آنها رعایت شده و مخاطب خود را با داستان همراه می‌کند. تنوع داستان نیز در کتاب به چشم می‌خورد؛ برخی داستان‌ها به زمان حیات امام رضا(ع) برمی‌گردد و برخی داستان‌ها به معجزات ایشان در سال‌های اخیر اشاره دارد. در واقع کتاب برای مخاطبان از هر نوع سلیقه‌ای مناسب است.
«شیرین‌تر از نیشکر»، «راز صندوقچه»، «پاپوش پاییزی»، «خادم بهشت»، «شبی از شب‌ها»، «پناهگاه»، «مهمان مهربان» و... از عناوین این داستان‌های خواندنی هستند.

در معرفی این کتاب آمده: می‌خواهیم سفر کنیم به قلب تاریخ، به قصه‌ها، قصه نه! به زندگی، به راه و رسم، به سیرت امام‌مان، مگر نه اینکه ما همیشه دنبال جای پای امامان گشته و می‌گردیم؛ مگر نه اینکه می‌خواهیم در هوای حرمش بال‌وپر بگیریم، دور شویم از زمانه و برویم به دورها، به زمانه امام‌مان. به وقتی که به خراسان آمد، به وقتی که دستمان را گرفت، به وقتی که معجزه کرد، به وقتی که حال خراب دلمان را خریدار شد و... به وقتی که... . «یک مشت نخودچی» سلامی است از راه دور به تمام کرامات و معجزات، سیره و رفتار علی‌بن موسی‌الرضا(ع). شاید خیلی از ماها به هر دلیلی نتوانیم راهی سفر شویم، یه گوشه از حرم بنشینیم و نگاهمان را گره بزنیم به ایوان طلا، به گنبد و به پنجره فولاد و عقده دل باز کنیم. اما با «یک مشت نخودچی» می‌توانیم خودمان را در صفحه‌های کتابی غرق کنیم که کلمه‌هایش بوی عطر حرم می‌دهند و ما را می‌برند به دل تاریخ، به صحن انقلاب، نزد شاه خراسان.

«یک مشت نخودچی» به اهتمام مریم بصیری و در 166 صفحه رقعی منتشر شده است. این کتاب 16 داستان کوتاه از 16 نویسنده درخصوص رفتار و کرامات امام رضا(ع) است.

برنامه به خانه برمی‌گردیم با رویکرد معرفی کتاب و فرهنگسازی و همین‌طور افزایش سرانه مطالعه در کشور هر هفته کتابی را به بینندگان خود معرفی می‌کند. 

این برنامه  کاری است از گروه کودک و خانواده شبکه پنج سیما که با قدمتی بیش از دو دهه هر روز عصر میهمان خانه‌های مردم می‌شود و عنوان پربیننده ترین برنامه خانوادگی سیما را داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها