پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
اطلاعیه کتابخانه ملی درباره بازگشایی چندمرحله‌ای از 17 خرداد

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در اطلاعیه‌ای که به منظور بازگشایی تدریجی و چندمرحله‌ای این کتابخانه صادر کرده، شنبه 17 خردادماه را شروع مرحله نخست خدمات‌دهی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره بازگشایی چند مرحله‌ای این کتابخانه، اطلاعیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:
 
«پس از گذشت قریب به 3 ماه از تعطیلی ناگزیر متأثر از بیماری همه‌گیر جهانی کرونا، خرسندیم که با بهبود نسبی مدیریت گسترش این بیماری در کشورمان، اینک ارائه برخی خدمات را برای اعضا و مراجعان کتابخانه ملی ممکن کنیم.
 
اگرچه به منظور جبران فقدان حاصله و تسهیل و افزایش خدمات پژوهشی برای اعضا، با وجود تعطیلی تالارها، مجموعه کتابخانه ملی در محیط مجازی، خدمات خود را به‌گونه‌ای دیگر گسترش داد تا با تلاشی فشرده و مضاعف، حدود یک میلیون منبع، شامل پایان‌نامه، مقالات علمی پژوهشی، نسخ خطی و ... را به‌صورت تمام متن، روی سامانه کتابخانه دیجیتال کتابخانه ملی در دسترس اعضای محترم قرار بگیرد.
 
با عنایت به موارد فوق‌الذکر، مجموعه مدیریت سازمان که تحقق بخشی از رسالت و کارکرد وجودی خود را در گرو حضور طراوت‌بخش و مقوم اعضای فرهیخته که این عزیزان را بی‌تردید بخشی از خانواده خود می‌داند، بازگشایی تدریجی متناسب با شرایط موجود را در دستورکار خود قرارداده است.
 
بدین ترتیب، طبق الزامات بهداشتی و به منظور حفظ سلامت مراجعان ارجمند، فرایند فوق به‌صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد.
 
موارد ذیل به منظور اطلاع اعضا از نحوه بازگشایی کتابخانه ملی اعلام می‌شود:

-  کتابخانه ملی از روز شنبه 17 خرداد 1399 پذیرای اعضای پژوهشی است که خواهان امانت منابع موجود در کتابخانه عمومی هستند. بدیهی است نوع عضویت مراجعان بر روی کارت ایشان درج شده است.
- بخش امانت کتابخانه عمومی تنها برای اعضا پژوهشی که درخواست گرفتن امانت کتاب از آن را دارند در این مرحله فعال خواهد شد؛ تصریح می‌شود که استفاده از تالارهای مطالعه تا اطلاع ثانوی مشروط به صدور مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و در شرایط کنونی امکان‌پذیر نیست.
-  ساعت ارائه خدمات امانت از ۸ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر خواهد بود.
-  به منظور حفظ سلامت اعضا و کارکنان کتابخانه ملی، رعایت ضوابط بهداشتی اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا الزامی است و ضروری است همه مراجعان کتابخانه ملی از ماسک یا شیلد استفاده کنند.
- بدیهی است در روزهای آینده و به‌صورت تدریجی دامنه سرویس‌دهی به اعضا کتابخانه ملی افزایش می‌یابد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها