پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
دشمنان در صدد رخنه برای اختلاف بین دو ملت ایران و عراق هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمنان درصدد رخنه برای اختلاف بین ایران و عراق هستند، تاکید کرد: پیوندهای تاریخی و مذهبی ایران و عراق ریشه‌ای و جدایی‌ناپذیر است و دشمنان قادر به قطع این اشتراکات نیستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی امروز پنجشنبه در دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: در اربعین امسال بیش از سه میلیون زائر از ایران برای بهره‌مندی از پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق شرکت کردند و برگزاری آیین‌های از این دست نشان دهنده عمق پیوندهای دینی دو کشور است.

وی ادامه داد: دشمنان در صدد رخنه برای اختلاف بین دو ملت هستند اما پیوندهای میان ایران و عراق جدایی‌ناپذیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر یک روزه خود به استان سمنان ضمن ابلاغ سلام ویژه رئیس جمهوری به آیت الله شاهچراغی، مسئولان و مردم این استان، یادآور شد: نگاه دکتر روحانی به استان سمنان با توجه به ظرفیت‌های موجود، ویژه است.

صالحی تصریح کرد: هماهنگی و هم‌فکری بسیار خوبی بین مسئولان استان برای رفع مشکلات زیرساختی در بخش‌های هنر و فرهنگ وجود دارد که از این فضای وحدت برای رفع مشکلات باید به بهترین نحو استفاده شود.

سازمان اوقاف برپایه سیاست‌های جدیدی در حال حرکت است
وی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۸۰ هزار حاجی از ایران برای بهره‌مندی معنوی به حج تمتع اعزام شدند که با وجود مشکلات، این اعزام‌ها عزتمندانه بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بخش اوقاف سیاست‌های جدیدی تعریف شده است که سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دانش بنیان فرهنگ، بنیان توسعه استانی و کشور، وقف موتور، توسعه اقتصادی و فرهنگی با تحرک‌های جدید اقدام‌های لازم را انجام می‌دهد.

صالحی افزود: بیش از ۲۰ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور فعال است که در این کانون‌ها دست‌کم  دو میلیون نفر عضو هستند. در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی در کشور انجام شده است.

از سال ۹۲ تا به امروز ۹۵۰ کتابخانه در سراسر کشور تاسیس شده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰۰ هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شده است که این آمار نشان می‌دهد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چاپ کتاب از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجه و چشمگیری داشته است.

صالحی یادآور شد: رشد کمی و کیفی مکتوب‌ها در علوم محض، انسانی و اسلامی در دهه‌های گذشته در کشور چشمگیر بوده است. از سال ۹۲ تاکنون دست‌کم ۸۰۰ کتابخانه و در سال ۹۷ بیش از ۱۰۰ کتابخانه و از ابتدای سال ۹۸ تاکنون نیز بیش از ۵۰ کتابخانه در کشور تاسیس شده است. باشگاه‌های متعدد کتابخوانی هم در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شده است.

توجه به معیشت خبرنگاران در اولویت قرار دارد
صالحی گفت: ارتباط خوبی بین دولت و رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها برقرار است، رسانه‌ها در انعکاس اخبار به مسایل خاص و منافع ملی توجه دارند که این مسایل بسیار دارای اهمیت است.

وی افزود: توجه به معیشت خبرنگاران در اولویت قرار دارد و این وزارتخانه برای رفع مشکلات اصحاب رسانه در تلاش است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: دولت در دیگر بخش‌های هنری و فرهنگی از جمله هنرهای نمایشی و هنر عام دغدغه دارد و نسبت به رشد کمی و کیفی آنها تلاش می‌کند.

سیدعباس صالحی روز پنجشنبه در سفری یک روزه به منظور شرکت در چند برنامه فرهنگی به استان سمنان سفر کرده است.

حضور در شهرستان مهدیشهر و شرکت در جشنواره منطقه‌ای فرهنگی و گردشگری ایل سنگسر و حضور در اختتامیه جشنواره تئاتر استان سمنان و دیدار با تعدادی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ استان در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها