چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
​نگاهی به زوایای متفاوت زندگی ابوعلی‌سینا

واحد کودک و نوجوان انتشارات مبتکران، همزمان با روز پزشک، کتاب طنز‎ «ابوعلی‌سینا» نوشته حمید عبداللهیان را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) همزمان با روز پزشک، کتاب طنز‎ «ابوعلی‌سینا» به قلم حمید عبداللهیان با نگاهی به زاویه‎های متفاوتی از زندگی این پزشک و ریاضیدان ایرانی از سوی واحد کودک و نوجوان انتشارات مبتکران برای نوجوانان منتشر شده است.
 
نویسنده در کتاب «ابوعلی‌سینا» که سال گذشته نامزد دریافت جایزه‎ کتاب سال جمهوری‎ اسلامی ایران شد، با نگاه و زبانی طنز، به بررسی دوران کودکی تا بزرگسالی ابوعلی‌سینا می‎پردازد.
 
راوی این کتاب که نخستین جلد از مجموعه‎ «مشاهیر خندان» محسوب می‌شود، نوجوانی است که از نصیحت‎ها و تذکرهای  بزرگسالان در الگو قراردادن دانشمندان و اندیشمندان به ستوه آمده است و تصور می‎کند که زندگی این مشاهیر هم پر از شیطنت بوده است. بنابر این خودش به تحقیق در این‎باره می‌پردازد و در این بین به نکته‌هایی برمی‌خورد که کمتر در زندگی‌نامه‌ها به آن پرداخته شده است.
 
کتاب «ابوعلی‌سینا» در فهرست کتابنامه‎ رشد نیز قرار گرفته است.
 
در یکی از فصل‎‎های پایانی این کتاب می‌خوانیم: «حدود شصت‎ سال پیش که می‌خواستند مقبره‎اش را درست کنند، جمجمه‌اش را از زیر خاک بیرون آوردند و مدت‌ها به این کله زل زدند. مردم آزارها! کسی با جمجمه خودشان این کار را بکند، خوششان می‌آید؟ عجیب اینکه جمجمه‎ بوعلی مثل جمجمه‎ آدم‌های معمولی بود! (شرط می‌بندم این یکی را اصلاً نمی‌توانستید حدس بزنید!). مگر قرار بوده که جمجمه‌اش چهارگوش یا مخروطی باشد؟»
 
از همین مجموعه به زودی کتاب «فردوسی» نیز وارد بازار کتاب می‌شود. همچنین جلد سوم این مجموعه با عنوان «ابوریحان بیرونی» مراحل نهایی آماده‌سازی را پشت سر می‌‎‎گذارد.
 
واحد کودک و نوجوان انتشارات مبتکران(کتاب‌های میچکا)، کتاب «ابوعلی‌سینا» را در قالب 140 صفحه با قیمت 16 هزارتومان منتشر کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها