سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
تاکید بر کیفیت‌بخشی و غنابخشی فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن

نخستین جلسه مجمع مشورتی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با موضوع آسیب‌شناسی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جلسه مجمع مشورتی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با موضوع  آسیب‌شناسی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و صاحبنظران حوزه قرآن و عترت برگزار شد.
 
 فقهی‌زاده، در این نشست گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما که در نخستین نشست خبری نیز اعلام کرده بودم، کیفیت‌بخشی و غنابخشی به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که همواره در بین فعالیت‌های معاونت از جایگاه و موقعیت ممتازی برخوردار بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه به  نوعی ویترین فعالیت‌های متعدد در حوزه‌های گوناگون به‌شمار می‌رود، افزود: واقعیت این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمام دوره‌ها، توجه ویژه‌ای به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم داشته، ولی همچنان لازم است درباره غنابخشی بیشتر فکر و رایزنی کرد. از این‌رو پیشنهاد می‌کنم به‌طور خاص، توجه ویژه‌ای به تقویت جنبه عترت در نمایشگاه نشان داده شود که در این‌صورت تغییرات محتوایی مثبت و جدی در بخش‌های مختلف نمایشگاه پدید می‌آید.
 
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر تقویت جنبه محتوایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بیان کرد: تقویت استانداردهای نمایشگاه، عدم استفاده از قالب‌های قدیمی، محتوابخشی و همچنین فضاسازی موثر برای جلب نگاه‌ها به سوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم باید در اولویت قرار گیرد تا افراد و گروه‌های بیشتری در نمایشگاه حضور پیدا کنند.
 
فقهی‌زاده، توجه به مدل‌های محتوایی و نوآوری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را از موارد مهم در این زمینه برشمرد و گفت: عترت را باید طوری معنا کنیم که تمام ابهاماتی را  که به اسلام ضربه می‌زند، رفع کند. قرآن کریم و اهل بیت (ع)، عامل وحدت بین مسلمانان جهان هستند.
 
در ادامه این جلسه، حاضران درباره واکاوی جنبه‌های محتوایی و اجرایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و ایجاد تغییرات مثبت در دوره‌های بعدی نمایشگاه‌ها، نکاتی را مطرح کردند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها