چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
«فرهنگ موضوعی فارسی» در بوته نقد

کتاب «فرهنگ موضوعی فارسی: راهنمای واژه‌یابی» نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب، نشست نقد و بررسی کتاب «فرهنگ موضوعی فارسی: راهنمای واژه‌یابی» امروز با حضور محمد شادروی‌منش، بهروز صفرزاده و حسن هاشمی‌میناباد در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود.

کتاب «فرهنگ موضوعی فارسی: راهنمای واژه‌یابی» گنجینه دسته‌بندی‌ شده و مقوله‌بندی‌ شده‌ای از ۳۵ هزار واژه و اصطلاح رایجِ فارسی امروز است که در قالب ۲۲ فصل و ۱۲۵۰ مقوله آمده‌اند؛ به‌ این صورت که ابتدا تمام مفاهیم زبان در یک دسته‌بندی کلی به ۲۲ دسته موضوعی تقسیم شده‌اند، سپس دسته‌بندی‌ها جزئی‌تر شده و «مقوله‌ها» یا «خوشه‌های معنایی» تشکیل گشته‌اند و نهایتاً واژه‌ها و اصطلاحات هر مقوله، به‌ترتیب الفبا، آمده و تعریف شده‌اند.

این کتاب نوشته بهروز صفرزاده است که نشر نو با همکاری نشر آسیم آن را در ۲۰۸۰ صفحه و با شمارگان ۷۷۰ نسخه، به بهای ۲۰۰هزار تومان منتشر کرده است.

نشست نشست نقد و بررسی کتاب «فرهنگ موضوعی فارسی: راهنمای واژه یابی» امروز، چهارشنبه (25 مردادماه) ساعت 17 در سرای اهل قلم به نشانی خيابان انقلاب اسلامی، خيابان برادران مظفرجنوبی، كوچه خواجه‌نصير، شماره 2 برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها