شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
ترجمه روسی «علوم قرآنی» آیت الله معرفت جایزه کتاب سال روسیه را برد

ترجمه روسی «علوم قرآنی» اثر مرحوم آيت‌الله محمدهادی معرفت به عنوان بهترين كتاب سال ٢٠١٤ توسط انجمن ناشران روسيه برگزيده شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بنیاد مطالعات اسلامی روسیه، ترجمه روسی «علوم قرآنی» اثر مرحوم آیت‌الله محمدهادی معرفت به‌عنوان بهترین کتاب سال 2014 توسط انجمن ناشران روسیه انتخاب شد.

مراسم اهدای جایزه «بهترین کتاب سال» از سوی انجمن ناشران روسیه (АСКИ) طی جشنواره «کتاب روسیه»  ژوئن 2015 برگزار شد. این جایزه 18 موضوع را دربرداشت و 85 ناشر در فهرست اهدای جوایز آن قرار گرفته بودند.
 
کتاب «علوم قرآنی» اثر آیت‌الله محمدهادی معرفت که از سوی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه به روسی ترجمه و منتشر شده است، در بخش «بهترین اثر در زمینه نگارش‌های معنوی، تاریخی و مذهبی» برگزیده شد و دیپلم افتخار انجمن ناشران روسیه را دریافت کرد.

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه از ناشران این اثر، بارها موفق به دریافت جوایز انجمن ناشران روسیه شده است. در سال‌های گذشته، آثار دیگری چون «پژوهشی در تاریخ قرآن کریم» اثر محمدباقر حجتی، «عیسی در قرآن و حدیث» اثر مشترک مهدی منتظر القائم و محمد لگنهاوسن و «داستان قرآنی» ترجمه احسن القصص اثر کمال السید، منتشر شده از سوی این بنیاد، موفق به دریافت جایزه کتاب سال روسیه شده است.

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در راستای گسترش و نشر معارف قرآنی و تهیه متن درسی برای مراکز آموزشی روسیه، اقدام به ترجمه و نشر «علوم قرآنی» به زبان روسی کرد. این اثر یکی از پروژه‌های مشترکی است که در چارچوب همکاری‌های علمی ـ انتشاراتی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، انجام گرفته است. بنیاد مطالعات اسلامی همچنین این اثر را برای استفاده به عنوان متن درسی، با همکاری دانشگاه اسلامی مسکو انتشار داده است.

کتاب «علوم قرآنی»، پیش از این به‌ عنوان یکی از 10 اثر برتر شانزدهمین نمایشگاه ادبیات تفکری (نان فیکشن 2014)، برگزیده شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها